Motorsåg och handhållet

Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

9 inlägg 4002 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

harleyman64  
#650409 Blir inte klok på min röjsåg ena dagen kan den starta lätt och gå två tankar för att nästa dag vara tjurig. Svårstartad. Går igång och går 5-10 min för att sedan stanna. verkar som den inte får bensin som den ska. har gjort rent förgasaren och bytt membranen och köpt nytt tanklock. Tar jag bort bensinslangen och drar kommer soppa fram. Häller jag i en tjuvsup så går den igång efter ett par ryck.. Brukar hjälp ibland att ställa om nålarna lite. Tycker att den borde fortsätta att gå lika bra dagen efter med samma inställning 😥 😥 några bra tips



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

Avslutat-02  
#650411 Packboxarna...
Hur ser packningarna ut från förgasaren?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

Mikael A  
#650438 Hade exakt samma problem med min 245RX förra veckan. ( Finns nog på en annan tråd)
Trodde också att det var förgasaren så jag plockade av kåpan, stod och glodde på den en stund och kände viss vånda för att riva isär skiten.
Började istället med att ta loss tändstiftet och kolla gnistan. (Det var ju enklare) Inte mycket till gnista så slipade rent med fint våtslippapper och justerade avståndet. Tillbaka med tändstiftet, provstartade och helt plötsligt gick den som den skulle. Varvade upp fint när man gasade och spann som en katt på tomgång..😄
Körde en tank med trimmerhuvudet på och den funkade perfekt.. 😊
Ibland har man tur...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

Avslutat-02  
#650442 Ja dessa stift..
Jävla skit som säljs..

Kör enbart med champion..
Och har klarat mig bra..visst något får jag byta men ganska sällan emot va kundernas maskiner krånglar med andra tillverkare...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#650472 Koomer ihåg nör jag började. Väldigt sällsynt de bytte stift. Känns som jag gör det hela tiden nu...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

harleyman64  
#650553 Jag provade med det stift som skulle vara det bästa ett champion stift. kommer inte ihåg benämningen på stiftet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

harleyman64  
#650555
vinterrojarn skrev:Packboxarna...
Hur ser packningarna ut från förgasaren?

De ser bra ut inga är trasiga. Har bytt dom tidigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

Avslutat-02  
#650556 Hmm...låter som tjuvluft..
Men kan lika gärna vara bränslenålen...men förgasaren var rengjord och då bör nålen vara justerad...

Täta fina packningar... Cylinderfotspackning, möjligt...

Om gnista finns konstant, så verkar det konstigt..

Var det CJ7 eller RCJ7Y?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 250 rx går bra när den känner för det?

harleyman64  
#650705 Champion RCJ7Y. Den startar lättare på lite gas. knappt ingen gas och choke. Brukar blåsa i tanken eller annars så häller jag en slurk i cylindern då startar den lättare. Verkar vara något problem med bensin tillförseln. Tittar jag på det nya stiftet så har det blivit oboybrunt vilket talar om rätt blandning. Hur mycket ska kompet ligga på. Det känns som bra komp om jag sätter ett finger i tändstiftshålet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).