Skotare

Ta över skotare med körning!

18 inlägg 7413 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ta över skotare med körning!

mooos73  
#650501 Självklart ska säljaren svara på frågor men han kan inte anses opartisk. Kan inte se att frågeställaren fått svar på någon fråga utan bemöts med motfrågor. Tycker det är justast att svar på frågorna och sedan får han ställa svaren mot säljarens uppgifter.....
Man behöver ju inte jämna någon som inte har erfarenhet av att driva eget jäms med fotknölarna....
Hade turen att ha min far som mentor/delägare när jag startade eget....han hade drivit eget i hela sitt liv....
Även om man har okunskap kan man ha driv och vilja vilket man borde uppmuntra snarare än att skjuta ner....

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ta över skotare med körning!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#650503 Entreprenörerna vill ofta tycka att de "äger" sin körning och kan sälja den. Men det är inte alls självklart att uppdragsgivaren tänker hyra in en ny ägare till en gammal maskin bara för att de hyrde in den förre ägaren.

Användarvisningsbild

Re: Ta över skotare med körning!

Vedproducent  
#650519
Skogsola skrev:Entreprenörerna vill ofta tycka att de "äger" sin körning och kan sälja den. Men det är inte alls självklart att uppdragsgivaren tänker hyra in en ny ägare till en gammal maskin bara för att de hyrde in den förre ägaren.

Nej du har helt rätt i det. Många vill ju ha en grupp och då samma ägare. Sen har det nog kunnat rulla på så länge på en del ställen ändå för att man vet att det ”snart” är slut med någon maskin.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).