Arbetskläder för skogen

Åsikter/tankar om sågbyxor.

13 inlägg 7269 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  

   TS
Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

hemhuggare  
#650094 Jag har såna och är mycket nöjd går ju dessutom att få i D storlek om man är sån att benen är för korta i förhållande till den välutvecklade överkroppen 😉 och bra hängslen så man inte behöver ha bälte

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#650097 Låter lovande👌 Hur är ventilationen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Loggerslife  
#650106 Dom ser ju helt okej ut. Skulle väl kanske varit någon form av varsel på dom bara. (Beror ju lite på hur och var man jobbar).

Provkör gärna och återkom med svar.

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Sid Fernwilter  
#650112
Klyv Bixby skrev:Har kollat runt efter sågbyxor och hittat dessa https://www.engelbert-strauss.se/snitts ... 1-867.html vad tror ni om dom?


Jag har den modellen. De är skönare än tidigare sågbyxor som jag har haft.

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#650118
Loggerslife skrev:Dom ser ju helt okej ut. Skulle väl kanske varit någon form av varsel på dom bara. (Beror ju lite på hur och var man jobbar).

Provkör gärna och återkom med svar.


Jag är bara hemma sågare å kan vid behov ta en varselväst/tröja.
Blir nog en beställning snart 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#650162 Nu är dom på g 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

hemhuggare  
#650249
Klyv Bixby skrev:Låter lovande👌 Hur är ventilationen?

Dragkedjeöppning på baksidan av låret så det är helt ok

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#651360 Nu har jag spenderat halva dagen i byxorna utan att dö trots stekande sol och 25-30grader, som jag garanterat hade gjort i dom äldre snik Husqvarna byxorna jag använt tidigare.

Dom kändes smidiga vid röjningen i skogen och behagliga/strechiga vid knäsittande vid injustering av sågverkslinjalen.

Mycket nöjd så här långt iaf. 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

forest.  
#757151 Vad för byxor är det?

Har ett par Hva. classic som är jättejobbiga att ha på sig blir typ trött bara att gå i dem :(

Så finns det några sågbyxor som känns nästan som vanlig byxor med bra rörlighet i och inte som ett gips?

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#757152
forest. skrev:Vad för byxor är det?

Har ett par Hva. classic som är jättejobbiga att ha på sig blir typ trött bara att gå i dem :(

Så finns det några sågbyxor som känns nästan som vanlig byxor med bra rörlighet i och inte som ett gips?

Engelbert strauss. Det är modellen med hängslen, mycket sköna å mjuka att ha på sig. Har man taniga ben kan dom kännas lite vida men ingen dealbreaker enligt mig iaf.

   TS
Avatar Fallback

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

forest.  
#757156
Klyv Bixby skrev:
forest. skrev:Vad för byxor är det?

Har ett par Hva. classic som är jättejobbiga att ha på sig blir typ trött bara att gå i dem :(

Så finns det några sågbyxor som känns nästan som vanlig byxor med bra rörlighet i och inte som ett gips?

Engelbert strauss. Det är modellen med hängslen, mycket sköna å mjuka att ha på sig. Har man taniga ben kan dom kännas lite vida men ingen dealbreaker enligt mig iaf.



Men de vanlig utan hängslen är nästan samma modell?

Användarvisningsbild

Re: Åsikter/tankar om sågbyxor.

Klyv Bixby  
#757161
forest. skrev:
Klyv Bixby skrev:
forest. skrev:Vad för byxor är det?

Har ett par Hva. classic som är jättejobbiga att ha på sig blir typ trött bara att gå i dem :(

Så finns det några sågbyxor som känns nästan som vanlig byxor med bra rörlighet i och inte som ett gips?

Engelbert strauss. Det är modellen med hängslen, mycket sköna å mjuka att ha på sig. Har man taniga ben kan dom kännas lite vida men ingen dealbreaker enligt mig iaf.



Men de vanlig utan hängslen är nästan samma modell?


Tror det iaf

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).