Skogsröjning

Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

52 inlägg 10582 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

hpskog  
#649631 Röjer på heltid från april till snön kommer. Byter för att slippa krångel och använder första sågen som reservsåg.

Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Williamm  
#649632 Aha, Tack!

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649644
hpskog skrev:
1591802303_20200610_171106.jpg
Jag kör med Husqvarna 555.
Jag byter såg varje säsong men kan använda selen fler säsonger. Hittade en oanvänd sele i garaget som du kan få. Skicka pm med din adress så skickar jag den.


Men det var ju super snällt!! Pmat! Tror jag! 😅

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649649 Skicka ett PM med adress så ska ordna en krok dom håller åt dig.. 👍

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649655 Världens snällaste och hjälpsammaste människor på det här stället! 😍

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649661 Grejer ska fungera, och klarar inte dina återförsäljare av att lösa små saker som stör,då får väl vi kliva in och lösa toket.
👍

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649694
vinterrojarn skrev:Grejer ska fungera, och klarar inte dina återförsäljare av att lösa små saker som stör,då får väl vi kliva in och lösa toket.
👍


Det uppskattas verkligen!! 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649698 Det var ju detta som en gång i tiden gjorde att jag blev återförsäljare.

Att hjälpa folk.
Jag blir bara så trött när jag läser att man inte fått hjälp eller man inte fått instruktioner mm från handlare..

Hoppas du fått bra instruktioner om att ställa in selen och sågen..
För tyvärr så brukar många få ont av selarna.

Som att det benet du brukar sätta fram först när du ska gå, ska vara framför när du ska röja.
Det är då benet och höften som sköter fällningen.

Med en vridning på höften så sågar man av stammen, med en återgång med höften sågar man av stubben..
Stammen lägger sig in i det röjda och du är klar för nästa.

Fungerar inte utrustningen, så blir upplevelsen dålig och produkten och butiken/handlaren sedd som inkompetent...
Vilket gör att inga kunder kommer tillbaka..

Även om min butik upphört, så är det viktigt för mig att folk är nöjda med sina maskiner och redskap. Kan jag då underlätta för någon, så gör jag det..

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649706 @vinterrojarn Det är nog lite olika ambitions nivå på servicen hos olika åf! Jag har iof aldrig frågat dom så värst mycket, men njaa inställning på och sele och såna saker ingick inte där jag köpte min iaf!
Så det är ju väldigt skönt att det finns kunniga och hjälpsamma människor här! 👍☺️

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649714 Det är viktigt att selen och sågen är inställd korrekt, en sele som sitter fel gör ont i kroppen.

En såg som inte är inställd korrekt går inte fullt ut, nu menar jag inte motorn utan rörelserna man kan utöva med den..

Allt hänger ihop.

Man har valt att bli en serviceinriktad punkt, och då är det bara att bita i gräset om man inte förstått detta...

Att vara återförsäljare är ett åtagande inte bara att sälja utan även att serva och hjälpa.

Den kund som inget säger, kan behöva den största hjälpen.

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649790
vinterrojarn skrev:Det är viktigt att selen och sågen är inställd korrekt, en sele som sitter fel gör ont i kroppen.

En såg som inte är inställd korrekt går inte fullt ut, nu menar jag inte motorn utan rörelserna man kan utöva med den..

Allt hänger ihop.

Man har valt att bli en serviceinriktad punkt, och då är det bara att bita i gräset om man inte förstått detta...

Att vara återförsäljare är ett åtagande inte bara att sälja utan även att serva och hjälpa.

Den kund som inget säger, kan behöva den största hjälpen.


Ja, det är ju förstås viktigt att man har koll på hur grejjerna ska användas optimalt och om försäljaren hjälper en på traven där är det ju ett plus. Jag kräver iofs inte att alla åfs skall vara lika kunniga och hjälpsamma som dig, det är ju snudd på övermänskligt. 🤔 Men...om dom bara kunnat säga :"hörrududu kortis! Köp inte den röjsågen! Du är för kort för den!" Det hade ju hjälpt..nåja, det är ju inte säkert att dom hade koll på där och då för den delen!
Men Jo... Det finns så mycket folk som hamnat på fel jobb runt om i alla branscher.. men så finns dom som är på rätt plats och väger upp med som tur är! 👍 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649801 Alla återförsäljare genom går en kurs,mer eller mindre.
Sedan gäller det att kunna sin produkt/märke.

Att inte informera kunden om att t,ex " den här sågen är ett utmärkt val, men pga din längd så kan den skapa ett eller flera problem..." " Vi gör så här, vi tar den sågen och lite olika selar, så får vi se vad som passar"...

Ett enkelt sätt att vara trevlig och hjälpsam emot kund...att bara jaga pengar är bara att se ner på folk...

Tack för de trevliga orden.. 👍

Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649833 Apropå att vara snäll.
Din krok är på gång..har slut på elektrod för hårdmetall...så jag tänkte prova vanlig och se hur det går..

Återkommer, och idiot som man är, så är det bara kul att hålla på, annars hade jag aldrig satt mig i den sits jag är i idag...nämligen mekaniker... 🚜

Användarvisningsbild

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Nevyn  
#649901 Haha..ja, @hpskog och @vinterrojarn, man känner ju sig som värsta Askungen här! Fast bättre ekiperad då såklart! 😉
Så himla snällt av er båda ju! Blir alldeles rörd!

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsele X-TREEM, passar oss småväxta?

Avslutat-02  
#649904 Roligt att kunna hjälpa till, kommer en eller flera bilder på krokar här sen...före och efter svetsning.... 👍

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).