Skogsnyheter

Skogsforum Podcast - Skogsfredag

809 inlägg 233975 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#641529 Nu finns det rykande färska avsnitt 7 ute och du kan lyssna direkt via första inlägget här i tråden: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#643079 Avsnitt 8 finns nu att lyssna på. Vi går igenom veckan och pratar om maskinell sådd, ädellövstimmer, lövskogsprojektet och om man kan se hur en gran mår med hjälp av grenvinkeln...
Men det är bara ett axplock, lyssna direkt: https://skogsforum-podcast.simplecast.c ... -avsnitt-8

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Hema  
#643256 Hade man haft möjlighet, hade jag gärna fixat högstubbe på träd där barken lossat, så slipper man oroliga toppar framöver.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#644488 Nu finns ett rykande färskt avsnitt 9 ute av vår podcast.

Via startinlägget: Skogsforum Podcast - Skogsfredag kan du lyssna direkt.

Bilden nedan är från poddandet idag, den var närapå tam...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#645818 Nu finns avsnitt 10 av vår podcast ute och du kan lyssna direkt här: https://skogsforum-podcast.simplecast.c ... avsnitt-10

Det är flera som inte hittat tråden om avtalsförslag mellan skogsentreprenör och skogsbolag, den tråden finns här: Synpunkter på pris för att gallra skog, behöver er hjälp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Traktordave  
#645827 Riktigt bra podd det här. Har sträcklyssnat alla avsnitt och är nu snart ikapp. Vad ska jag lyssna på nu...!?;)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Vardon  
#645838 Ni kan ju inte låta ett tåg ge signal ”tåg kommer” utan att berätta vilken bana, tågtyp etc :-) men tack för ett bra avsnitt, igen

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

skogsjan695xl  
#645875 Riktigt trevligt att lyssna på dessa poddar när man sitter å hugger tycker jag.
Riktigt idylliskt med fåglar i bakgrunden (som samtidigt är störade högljuda ibland)
Hade själv gärna haft längre avsnitt, ni verkar ju hålla samtal lätt så.
Tack för riktigt bra poddar.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#645885 Tack ska ni ha!

Ang tåget så får nog Torbjörn kolla upp detta, jag hade inget nära mig idag. 🙂

Vi funderar på hur vi kan utveckla podden framöver, längre avsnitt är inga större problem då de 30 min vi spelar in varje fredag går extremt fort... 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

skogsbonne  
#645896 Bra poddar hittills :-bd

Gör gärna längre avsnitt, 1 timme är inga problem :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Torbjörn Johnsen  
#645908
Vardon skrev:Ni kan ju inte låta ett tåg ge signal ”tåg kommer” utan att berätta vilken bana, tågtyp etc :-) men tack för ett bra avsnitt, igen


Troligen tåget mellan Jönköping - Värnamo via Vaggeryd. Typ "rälsbuss" av modernare slag eller Krösatåg som de kallas här nere.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#647292 Nu finns avsnitt 11 ute i vår podcast. Denna gång blir det mer hard-talk med baggböle(ri), arboretum i Norrland, matrisfubbar och att kanske att tiden är ur led.

Lyssna direkt: https://skogsforum-podcast.simplecast.c ... avsnitt-11

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Icegrip  
#647306 Tack för att ni lyfter Västerbotten. 😀 För övrigt bra initiativ till podd - ni gör ett bra jobb!

Avatar Fallback

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

tallen100  
#647313 Ja det är trevligt att lyssna på 👍

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum Podcast - Skogsfredag

Fredrik Reuter  
#648575 Nu finns avsnitt 12 av vår podcast Skogsfredag uppe. Detta avsnitt är speciellt då vi besökt Elk Skogsentreprenad och intervjuar ägaren Daniel Dahlström ( @datsun ) under tiden han hugger barkborreskog med en av hans Komatsu 951:or.

Lyssna direkt här: https://skogsforum-podcast.simplecast.c ... renors-liv

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).