Motorsåg och handhållet

Skärutrustning

8 inlägg 1603 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skärutrustning

Skoginorden  
#648503 Hej skogstokar, måste imorgon köpa ett par svärd 15 och 16tum samt några nya kedjor till Qvarna 346, 550 och 560! Är glad amatör men ledsnat på att ställa om slipen mellan 1,3-1,5 och x-cut och vanliga, så tänkte investera i ett antal nya kjedjor men nöjer mej med Qvarnas egna grejor. Så frågan blir nån som vet är det x-cut som gäller nu, finns den i både 1,3 och 1,5 mm i alla längder?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Skärutrustning

Blommas  
#648563 X-cut finns bara i 1,3mm.

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#648573 Det skulle komma 1,5 förra året?
Jag har inte sett nåt än.

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

anersimyra  
#648598 Husqvarnas gamla goding H25 funkar lika bra som något annat..👍😃

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

johan eriksson  
#648638 Och H25 är väl samma som Oregon 21BPX om inte jag är ute på monarken en sväng.

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

Nyborg  
#648643
johan eriksson skrev:Och H25 är väl samma som Oregon 21BPX om inte jag är ute på monarken en sväng.

Jag åker Novolette! 😀 😀 💪 👍

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

anersimyra  
#648646
johan eriksson skrev:Och H25 är väl samma som Oregon 21BPX om inte jag är ute på monarken en sväng.

Det är det, ju, och oavsett vad man ( jag ) köper i övrigt så slutar det alltid med att man ( jag ) hänger på den gamla ” uven ”.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Skärutrustning

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#648870 21BPX/H25 gör sig bra på såg med lite mer brum i. Då utnyttjar man sågens kapacitet bättre än med klenare kedja typ 95/H30 etc.
Olika modeller på kedja...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).