Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3585352 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#648096 Hittade en brand med drönaren efter dagens åska. Nöjd att jag har nye gav mig då de sa på P4 om en brand väster om Korsberga och jag såg två. Så jag åkte på den mindre. Den var olarmad. Så detta blev bara en liten markbrand. 😊
Bild från tredje gången när jag gick upp och visade brandkåren var den var.
Så såg den ut när jag gick upp med drönaren ca 1 h efter åskan.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Brorsan  
#648099
Tåndemåla skrev:Hittade en brand med drönaren efter dagens åska. Nöjd att jag har nye gav mig då de sa på P4 om en brand väster om Korsberga och jag såg två. Så jag åkte på den mindre. Den var olarmad. Så detta blev bara en liten markbrand. 😊

Bra gjort! 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Brozzlaren  
#648122 👍 Medalj 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

fendt311  
#648163 Mycket bra gjort. 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Elmhult  
#648167 Förra sommaren räta vi ut det gamla stallet och byggde om det till garage/ved/maskinförråd, i år tänkte jag lägga ett nytt tak.
Började i morse med att riva ner eländet. Gammal god Eternit spröd som gammal dagstidning med asbestdamm överallt. Mask på o upp o bli bra stekt i solen. Men nu är nästan allt nere.
Bilden blev visst lite suddig. Kameran på telefonen har fått vissa krigsskador och har svårt att fokusera.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#648174 Usch, vilket jobb i sommarvärmen, @Elmhult #:-s #:-s

Vattnade ni det hela innan ni rev och undervägs?

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Elmhult  
#648176
JensSkoog skrev:Usch, vilket jobb i sommarvärmen, @Elmhult #:-s #:-s

Vattnade ni det hela innan ni rev och undervägs?


Nej det tänkte jag inte på. Hade varit smartare... Jag körde med en riktigt seriös mask jag köpt. Ska ta partiklar ner på gasnivå.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Elmhult  
#648177
JensSkoog skrev:Usch, vilket jobb i sommarvärmen, @Elmhult #:-s #:-s

Vattnade ni det hela innan ni rev och undervägs?


Ja nu var jag tvungen att gå ut o kolla men det ska vara rätt. Förfilter och sen partikelfilter efter det. Eftersom jag inte pysslade med gaser så lämnade jag det i lådan. Annars hade det blivit riktigt svettigt.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#648179 Maska är mycket bra :-bd och gör jobbet, men senn får man på sig mycket stöv på kläder och skor, så det är en bra ide att slänga dom på tvätt strax och även skölja av sig på kroppen.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Elmhult  
#648182
JensSkoog skrev:Maska är mycket bra :-bd och gör jobbet, men senn får man på sig mycket stöv på kläder och skor, så det är en bra ide att slänga dom på tvätt strax och även skölja av sig på kroppen.


Ja dom fick inte komma in i huset. Blev en tur på moppen o titta till djuren sen så de blev väl bra avblåsta. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#648187 Man kan inte vara nog försiktig med asbest. Min far, som jobbade på bygge i halva sitt liv, dog av det. Fibrer inbäddade i lungorna orsakade cancer många år senare.

Skulle inte ta av mig skyddsmasken förrän jag fått av mig de förorenade kläderna och fått in dom i tvättmaskinen eller i en tät behållare. Och i så fall sen inte hantera dom utan mask innan de gått igenom tvätten.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

ananders  
#648642 Jag och en kollega lumpade idag ner en pil som lutade in över ett trädäck och hus.



Högt upp i det gröna.


Det värsta gjort.


Där nere ligger det bra.


Det var mjukt att skära i.


Utsikt ut över slätten.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#648644 6 kvällar i sträck med plantröret efter jobbet, smakade trä ikväll.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#648655 Dagens prestation blev helt enkelt att ta ledigt från jobbet..😃

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#648659
ananders skrev:Jag och en kollega lumpade idag ner en pil som lutade in över ett trädäck och hus.

Pilar är lönska, eftersom de ofta börjar ruttna ganska tidigt, så jag rekommenderar beskärning ofta och hårdt när de står i eller nära trädgårdar och hus. De tar sig ju ochså mycket snabbt när man har gått över dom med stångsågen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).