Gallring

Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

39 inlägg 15774 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630538 Inte sett nån kommentar från Södras möte än, blev det några livliga diskussioner?

Malwa
Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Avslutat-02  
#630571 Skulle tro att diskussion blev av motionen, och röstning. Den avslogs nog rejält har jag en känsla av, för annars hade det hörts vid detta laget... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630574 Kinna Sbo

Mer info från mötet

Användarvisningsbild

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Fredrik Reuter  
#630577 Jag pratade med Bröderna Eriksson idag och motionen med för hårda gallringar som denna tråd handlar om har enligt dem godtagits och kommer behandlas på den stora stämman i Lund.

Förtroenderådet hade tydligen röstat för avslag men efter en fråga om inte mötet kunde rösta så hade motionen gått igenom.

   TS
Avatar Fallback

Kinna Sbo röstning

Hanatorp  
#630581 Det var svårt att få fram ett yrkande från bröderna angående deras motion som gjorde att det tog lite tid till att börja med. Det var också så att förtroenderådet och bröderna i vissa delar av brödernas motion överens. Därför tog det ett tag innan man kunde formulera två olika alternativ för röstning. När man väl började rösta så skedde det med handuppräckning som tog en bra stund, först förtroenderådets yrkande sedan brödernas yrkande på bifall. När röstning skedde blev jag lite förvånad för det var inte så där jätte många som röstade för att avslå motionen. När man sedan röstade enligt brödernas yrkande så såg alla direkt att brödernas yrkande att bifalla deras motion hade vunnit klart.

På slutet blev de något fel på ljudsystemet och det lät som ett fyrverkeri inomhus från ljudanläggningen. Jag som tyvärr har kraftigt nedsatt hörsel på höger öra valde då att lämna för att inte även mitt andra öra kanske skadats.

Användarvisningsbild

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Lennart Byggare  
#634036
vinterrojarn skrev:Önskar de lycka till, men det kommer ej att ske.

De utgår ifrån sina bestånd och sina insatser i skogen, men alla kan inte eller hinner inte vara där på det sättet som de kan.

Alla har inte deras ståndort heller...

Man måste se till vilka förutsättningar som finns, inte bara vad någon har och sedan ska alla göra på detta sättet...


Sedan så kommer det nog bli rama skrik från industrin... :mrgreen:



Du har helt rätt i ditt resonemang.

Tvillingarna Eriksson är tyvärr oresonabla och har skygglapparna på. Antingen så håller du med dem eller så är du totalt okunnig. Det är så tvillingarna resonerar.

Dock sköter de om sin egen skog fantastiskt bra.


Lyssna gärna på tvillingarna, de har samlat på sig kunskap genom åren som nybörjare kan dra nytta av, de av oss som har längre erfarenhet får en "show" att beskåda för de är faktiskt riktigt roliga att lyssna på, speciellt om någon inte tycker som dem, då gör de allt de kan för att övertyga både personen och alla andra runt omkring att de har rätt. Att det görs genom att håna och trycka ner personen när de gapar och himlar med ögonen är mindre skoj, men det är en del av deras show.

Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Avslutat-02  
#634037 Ungefär som en annan på forumet då...
:mrgreen:

Skulle aldrig lyssna på folk som beter sig som fånskallar fast de tro de är SLU själva... :mrgreen:

Trycka ner folk, då förlorar de sin seriösitet..

Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Tralsmo  
#634134 Kan nog tyvärr inte annat ä hålla me röjarn å Lennart.

Bröderna Eriksson i det beståndet som diskuteras ä nåt helt annat än va som ä vanligt här i småland.

De dom beskriver i Youtube filmen är långt över g40.
G40 har ja på en jätteliten snutt. Kanske 0,1 ha.
Å det är betydligt sämre än det dom har.

Nähä snacka går bra.

Avatar Fallback

Re: Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!

Hanatorp  
#647993 Observera gärna att bröderna inte bor på samma ort. Den ene bor i Hyssna och den andre i Hajom

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).