Motorsåg och handhållet

Husqvarna 262XP

58 inlägg 9577 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647658 Var är "lokalt"?
Är du härikring så kom hit ska vi få snurr på den.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#647686
Mange skrev:Var är "lokalt"?
Är du härikring så kom hit ska vi få snurr på den.

Jönköping är lokalt. Var är "härikring" 🤣 ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#647688
totte skrev:Så du menar att du hellre skrotar sågen än säljer/ger bort den till nån som vill ha den ????

Jag tror du kan vara lugn, det är få saker som inte "skramlar igång" här hemma.

Jag kan egentligen bara komma ihåg en sak som gick "ett hårt öde till mötes" och det var en motor till en Volvo 240. Tillslut hade jag blivit så frustrerad på den att jag lyfte upp den från golvet, gick ut till skrotcontainern med den, fiskade upp nycklarna ur fickan (fortfarande med motorn i famnen), öppnade och tippade den över kanten. Den dog....

Om vi återgår till sågen så tror jag nog att jag skall få den att snurra. Jag gillar lite äldre saker som är riktigt byggda. Vissa saker var helt enkelt bättre förr.... Jag är bara så jäkla trött på att dra i snöret. Ev bygger jag en startmotor till den. Jag har ingen skog att vandra runt i, så jag kan ställa ut startmotorn strategiskt, så får jag väll gå dit om det strular. En väl fungerande såg startar på först rycket och det är fortfarande målbilden med den här 😊

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Avslutat-02  
#647714 Skiss..
HUSI1999_AAaa_I9900042_.pdf

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#647721 Super!! Tack skall du ha.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647726
OB1 skrev:
Mange skrev:Var är "lokalt"?
Är du härikring så kom hit ska vi få snurr på den.

Jönköping är lokalt. Var är "härikring" 🤣 ?

Kristianstad.
Det är ju inte så långt om man vill ut o åka en sväng.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Avslutat-02  
#647732
OB1 skrev:Super!! Tack skall du ha.

👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#647746
Mange skrev:Kristianstad.
Det är ju inte så långt om man vill ut o åka en sväng.

Får jag den inte att snurra så dyker jag gärna över. Jag har redan ryckt i snöret längre tid än det tar att åka till Kristianstad och tillbaka.... 🙃

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647871 Ha! Jag hjälper dig gärna om jag kan.
Bara tjoa till så löser vi det.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#647886 Tack!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

totte  
#647948
OB1 skrev:
totte skrev:
Så du menar att du hellre skrotar sågen än säljer/ger bort den till nån som vill ha den ????


Jag tror du kan vara lugn, det är få saker som inte "skramlar igång" här hemma.


Gott så! 👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#650057 Sådär ja..... nu har jag fått en returmatch.

Packningar till förgasaren kom idag, så jag tänkte att jag lika gärna kunde byta dem och se om den startar. Jag tror membranet till pumpen var trasigt redan innan jag monterade isär.

Jag monterade av ljuddämparen och kikade till kolven. Det brukar väl vara vid avgasporten den ser sämst ut ofta? Kolvringen är spänstig och fin, så den är inte fastbeckad eller brusten.

Spolen är justerad så den skall ligga rätt och jag har gnista...

Efter första startförsöket hittade jag en del bensin runt handtaget, så jag plockade isär och kollade så packningarna låg rätt och bytte samtidigt bränsleslangen.

Efter allt jobb med att byta delar, kolla över skicket och justera förgasare så lönade såghelvetet mig med att gå i 2 sekunder. Jag fick lite halvpanik eftersom jag lyckades fastna på halvgas 😁😂. Varje gång jag har försökt starta och sedan lyfta bort stiftet, så har det varit blött. Jag har försökt justera ner bränslet utan framgång.

Nu är jag så förbannad/frustrerad/besviken att den ligger ett försök ifrån destruktion. Om erbjudandet fortfarande kvarstår, så skall jag ta en sväng till Kristianstad och om det inte funkar så kommer det inte att finnas en bit från den sågen som är större än 5x5x5 cm. Den må ha vunnit 3 slag, men den kommer inte att vinna kriget.........

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Avslutat-02  
#650059 Den där är eftertraktad...
Även jag skulle vilja ha en....
👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 262XP

OB1  
#650064 Tro mig, du vill inte ha den här..... fast det är ju rätt bra träning att dra i snöret. Jag hade hellre haft träningsvärken av att ha rensat färdigt bland träden jag har 😔.

Jag funderar på att slänga den i ån och köpa en Jonsered istället 😡

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 262XP

Avslutat-02  
#650067 Jo då jag vill ha den..
Är bara ca 200 kr i frakt ifrån dig med DHL...
Skulle Mange få förhinder så sågen välkommen hit på lite skruvande innan den återvänder hem till dig...om du inte säljer den...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).