ATV och UTV i skogen

Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

21 inlägg 9705 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Fraden  
#646922 Sålde Can-amen och funderar på något billigt. Har snubblat över just goes 520 då det är vettiga beg priser på dessa.
Hur förstärkte du draget, samt låste fjädringen bak?

Några problem att krypköra med den?

Har tyvärr ingen plats för någon Atv i garaget längre, utan får ha den i carport (3väggar) så vill inte ha något dyrt ståendes som är stöldbegärligt heller. Därav mitt kliv ner till bla goes.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

mrlynx  
#646933 Jag har vad jag tror är en Kellfri 21-SV34BD bakom en Yamaha 450 men som idag säljs med en längre kran. Vagnen köpte jag ny 2015.
Vagnen har en kran som når 3.4 m, har drivning på hjulen och en fjärrstyrd winch.
Jag har egentligen inte kört särskilt mycket med den under de senaste åren eftersom jag nu har bergvärme.
Men det jag har åtgärdat under åren är följande:
Skruvat fast drevet till svängen i krantornet (verkar vara standardfel).
Bytt hydralcylinder till stickan efter att muttern lossnat inuti (fick den på garanti).
Svetsat en spricka i ramen bakom kranen.
Bytt några hydralslangar.
lagat en punktering.
Vagnen är relativt tung (510 kg) så jag har stum fjädring bak. Jag kör en del sågtimmer på den men den är nog mer gjord för gallring. Kranen känns stark men winchen hade kunnat vara starkare. Hög markfrigång.
Senast redigerad av mrlynx ons 27 maj 2020, 14:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

FOOAB 79  
#646935 Har en goes 520 -16 stelopererad i bak. Med en black Wolf hydraulisk kran bakom .

Avatar Fallback

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

Avslutat-01  
#646936 hur är black wolfen tycker du?

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

FOOAB 79  
#646951 Har inte ägt den så länge men är hitintills imponerad av den. Bra hydraulik stark vinsch helt okej med tanke på pris.
Och lär på tala att jag kör timmerbil i yrket

Användarvisningsbild

Re: Kinafyrhjuling med kinagriplastarvagn.

anersimyra  
#646970 ” Black Wolfen ” är en nära nog exakt kopia av Avesta 3,4 H, de är såpass lika att man blir lur på om inte Avesta tillverkar det mesta i kina..😜 den här vagnen är dock lite längre framför kranen än Avestas 3,4 H. För runt fyra år sedan köpte och sålde en kamrat en blå variant på denna vagn och förhoppningsvis är materialet bättre i dag då den blå varianten blev totalt slutkörd efter endast sex fulla lass..😳

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).