Motorsåg och handhållet

Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

12 inlägg 2836 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mosebacke  
#646507 Köpte den nya Husqvarna 550 XP MKII tidigare i år och börjar nu bli rejält trött att den är så svårstartad. Har gjort precis som står och inte står i manualen och huggit kanske 40 tankar nu. Problemet är att den tänder men inte mer än en gång. Har man tur så kan man vara snabb som attan och hinna börja gasa, då kan den gå igång.

Detta gäller främst kall såg men den kan trilskas som varm också.

Är det bara min såg detta gäller eller finns det fler där ute? Man blir irriterad när det är en ny såg och att man slösar energi som man annars skulle haft till huggningen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646508 Har du kontaktat firman du köpte sågen av? Sådär ska det ju inte vara på en ny såg.

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mosebacke  
#646509 Nej, inte än. Pratade med en kompis som sade att det kunde vara ett problem. Sökte online och hittade hit och tänkte kolla med andra först innan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646516 Startar du i startgasläget?

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mosebacke  
#646517 Det ska gudarna veta att jag gör.
Har testat allt men främst chokeläge när den är kall och startgasläge när den är varm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646520 Det ska inte vara så, grejerna ska funka. In med den till dköpstället o se till att de får ordning på den!
Grejerna ska funka!

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mosebacke  
#646522 Jovars, det har jag inga problem med att göra. Men eftersom det ryktas om att jag inte var ensam så känns det bra att kolla med andra som kör denna såg, om de upplever samma.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646525 Kruxet är att det behöver komma fram till tillverkaren så det kan åtgärdas annars blir det kattskit som med föregångaren.

De som producerar litar på info från service ställen. De får sin info av dig och maskinen.
Vad de sen gör med denna info är en annan sak men de ska ha chansen o rätta till problem direkt, inte efter månader av krånglanden.

Du som köpare ska inte nöja dig med halvdan produkt! Det är inte det du köpt o betalt för.

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Björn T  
#646542 Köp en Stihl istället så slipper du en massa onödiga resor och problem. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mosebacke  
#646545 Har och haft Stihl sedan länge, Björn. Tyvärr är det som du skriver, det funkar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#646575 Aja, de krånglar de med ibland...

Avatar Fallback

Re: Svårstartad Huskvarna 550 XP MKII

Ldsaren  
#646796 Stihlen är bättre o starta med detta startläge M-tronic, den kan gå hur länge som helst i startläget ingen riska att sura o så.
Autotune på Hva är som gameldax såg o starta , har också en sådan .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).