Före och efter jobbet

KY skogsmaskinförare

54 inlägg 20197 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64515 Kommunen betalar med yrkesvux pengar. Ett åtgärspaket från pappa staten antar jag.


Googla "yrkesvux" i din hemkommun och ansök, det gjorde jag och det gick vägen, men man fick ju ta hjälp av flickvännen å plita ihop ett fint personligt brev plus kopior på arbetsintyg, studiebetyg samt personbevis.


24000 kostar kursen

Ska bli kul=) :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64516 Kommunen betalar med yrkesvux pengar. Ett åtgärspaket från pappa staten antar jag.


Googla "yrkesvux" i din hemkommun och ansök, det gjorde jag och det gick vägen, men man fick ju ta hjälp av flickvännen å plita ihop ett fint personligt brev plus kopior på arbetsintyg, studiebetyg samt personbevis.


24000 kostar kursen

Ska bli kul=) :smile:

Avatar Fallback

Re: KY skogsmaskinförare

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64561 ja de skulle ju vara de, men tror inte min kommun hade betalat de. snåla jävlar i min kommun 😡 (men man vet ju inte säkert förrens man har frågat) och skriva brev är inte direkt min starka sida :grin:

Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

Pidden  
#64602
nelson skrev:
Jonnish 1710 skrev:japp börjar en 6 veckors skördarförar utbildning i Värnamo om en vecka.



Vad kul! Jag börjar där den 17 fast jag kommer inte gå 6v kursen..kör hela skogsbrukstekniker året!

Ses om några veckor! :smile:

mvh Nelson




Hoppas du får ett roligt o lärorikt år, Det fick jag när jag gick där =), Får du tid så fråga PG nä'r han tänker komma ut o hälsa på och godkänna mig, Det har han lovat i cirka 2,5 år :P

Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64607
Pidden skrev:
nelson skrev:
Jonnish 1710 skrev:japp börjar en 6 veckors skördarförar utbildning i Värnamo om en vecka.



Vad kul! Jag börjar där den 17 fast jag kommer inte gå 6v kursen..kör hela skogsbrukstekniker året!

Ses om några veckor! :smile:

mvh Nelson




Hoppas du får ett roligt o lärorikt år, Det fick jag när jag gick där =), Får du tid så fråga PG nä'r han tänker komma ut o hälsa på och godkänna mig, Det har han lovat i cirka 2,5 år :P


Haha! Ok Pidden! det ska jag göra! :lol:
Jag gick där förra året på basåret å fastnade rejält för det där med maskiner, hade först tänkt bli skogsmästare men har insett att jag inte alls passar som teoretiker..

Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65017 ja PG va med mej i 1070n idag så ska jag hälsa från pidden eller?? vart jobbar du nånstans?

Avatar Fallback

Re: KY skogsmaskinförare

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65159
Jonnish 1710 skrev:japp börjar en 6 veckors skördarförar utbildning i Värnamo om en vecka.


Det är bara att gratulera. jag gick samma utbildning som du ska gå.
Jag tyckte att det var en kanon utbildning. kompetenta istruktörer som vågade ge eleverna myckt ansvar och möjligherter att få köra på kvällar och helger. Lycka till mvh Björn

Avatar Fallback

Re: KY skogsmaskinförare

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67272 Jag har också gått basåret där, var rätt så ok. Roligast var dock 4 mån utbyte i Finland på vårterminen.

Användarvisningsbild

Re: KY skogsmaskinförare

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67333
Jesper skrev:Jag har också gått basåret där, var rätt så ok. Roligast var dock 4 mån utbyte i Finland på vårterminen.



Var också en vända i Finland genom skolan, körde på en skola i Kuru, dock bara en månad.

Men mycket trevligt var det och mycket maskintid fick man ju också! (sen kan man ju tycka vad man vill om å köra med apskallar år 2009 men det går det med efter lite träning) :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).