Skogsekonomi

Skogskonto! Men i vilken bank!?

20 inlägg 12666 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogskonto! Men i vilken bank!?

Jerrka  
#64593 Planerar att sälja 2-2,5 ha som en slutavvärkning...Vilken av bankerna har bäst koll på skogssparande mm :?:



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64620 Tja, bäst vet jag inte, men Nordea hade en klok skogsgubbe på sitt kontor i Värmland som även en dalmas kunde ringa till. Det var, och blev, bra :smile:

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Svärdan  
#64624 Ja, du kan väl se vilka som ger bäst ränta. Sen har du nästan ett år på dig att kolla upp vilka du skall ta. Jag har Danske.

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

mooos73  
#211023 Tänkte byta från Handelsbanken till Danske bank för att dom har bättre ränta helt enkelt! Någon som har erfarenhet av dem?
Handelsbanken är enkel att ha med att göra och det är ju värt endel men jag tycker att det skiljer för mkt i räntan för att vara dem "trogen".
Handelsbanken 2.10%
Danske Bank 2.60%

Användarvisningsbild

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

machonisti  
#211026 Alltså du gillar högre ränta eller?

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211029
mooos73 skrev:Tänkte byta från Handelsbanken till Danske bank för att dom har bättre ränta helt enkelt! Någon som har erfarenhet av dem?
Handelsbanken är enkel att ha med att göra och det är ju värt endel men jag tycker att det skiljer för mkt i räntan för att vara dem "trogen".
Handelsbanken 2.10%
Danske Bank 2.60%


Andra på detta forum har dessutom förhandlat upp räntan ytterligare 0,2%.

Användarvisningsbild

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

machonisti  
#211030 Upphandlig i den riktningen brukar elda igång tjänstemän på banken ordentligt

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

mooos73  
#211038
machonisti skrev:Alltså du gillar högre ränta eller?

Ja, jag förstår inte varför jag ska skänka bort mina pengar!?

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

mooos73  
#211039 Har flertalet konton i Handelsbanken, har försökt förhandla till mig bättre ränta men nix.
"Vi ska vara så bra bank att vi inte behöver kriga med räntan".

Som jag skrev tidigare så är jag nöjd med dem men jag går ju aldrig in på bankkontoret längre, allt sköt via nätet.
Alltså måste man ju vara en "billig" kund för dem som inte upptar deras tid i någon större omfattnig!?

Användarvisningsbild

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211045 De värdesätter inte trogna kunder som har alla sina bankaffärer hos dem. Byt bank!
Det gjorde jag efter att ha varit kund på samma bankkontor i 25 år.

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

mooos73  
#211670 Danske Bank blev glada idag iaf, flyttade mina skogskonton dit.
Tiden får utvisa om det blir flytt av flera konton!

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Skogstinsen  
#211757 Man ska inte säg ja tack amen till bankerna! Säg för faan att jag ska HA bättre, spela ut dom mot varandra. Man har inget för att ge sina pengar till banken! Prutar du på ett bilköp?! Javisst gör man det :)

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Tonfisk  
#220202 Hej på er
Nu i deklarations tider börjar det bli aktuellt för mig att ta en titt på skogskonto räntor
Har konto och huslån i hb och gårdslån hos landshypotek.

skogskonto hos hb 2,00%
Landshypotek 2,60%
Danske bank 2,60
Landshypotek egna skogskonto är väl ganska nyligen uppstartad.

Hur kan hb ligga så mycket under....
Går det att förhandla upp inlåningsräntan??,dom gånger jag har provat har det varit tvärstopp.

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Midgård  
#220235 Danske Bank har haft bästa räntan på skogskontot ett bra tag nu. Jag har mina skogskonton där. Om någon annan bank erbjuder bättre ränta flyttar jag min pengar dit. Lätt som en plätt.

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220250 Det var stor differens, Har inte haft tid att kolla men jag har nu 2.25% /swedbank. De har oftast haft den bästa räntan. Tror ni inte att de som har högst planerar att sänka. Det är ett vanligt trick de kör med för att locka nya kunder.

Zorran en som tror på virkespriserna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).