Motorsåg och handhållet

Stihl förgasarjustering

7 inlägg 4251 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl förgasarjustering

Orion  
#645542 Hej alla! Jag sökte runt lite här på forumet men hittade inte rätt. Jag skall justera förgasare på Stihl FS87 men det är som alltid numera specialverktyg som gäller. Men vilket? En bild hittade jag men blev inte klokare. När jag nu ändå frågar undrar jag om det sedan är samma mejsel som gäller alla Stihl t.ex. i mitt fall FS480 och FS460C?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl förgasarjustering

bgl  
#645567 Blås rent och titta in.
På min K130R justeras förgasaren med 4mm hylsa.

Avatar Fallback

Re: Stihl förgasarjustering

Orion  
#645584 Hej! Stort tack. Jag hade blåst rent men kunde inte se dimensionen. Det är alltså en 4 mm utvändig sexkant. Men utrymmet gör att hylsmejseln inte får ha för stor ytterdiameter.

Kanske passar dessa från Biltema https://www.biltema.se/verktyg/handverk ... 2000041502

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl förgasarjustering

bgl  
#645640 God morgon.
Se du en sexkant så prova med någon billig sats med dylika småverktyg, finns hos de flesta butiken typ Jula, Biltema mm.

Avatar Fallback

Re: Stihl förgasarjustering

AppleMoose  
#802264 Jag tänkte pilla lite på förgasarjusteringen på min FS130. Någon som vet om den rekommenderade Biltemasatsen ovan fungerar eller kan rekommendera något annat? Alla mina 4mm-hylsor har för stor ytterdiameter.

Användarvisningsbild

Re: Stihl förgasarjustering

Björn T  
Avatar Fallback

Re: Stihl förgasarjustering

AppleMoose  
#802293
Björn T skrev:https://www.skogsverktyg.se/verktyg-skogsverktyg/specialverktyg/sats-inst-llningsverktyg-f-rgasare-zama-walbro.html denna bör fungera.


Justeringen är sexkantig och det verkar saknas i den satsen. Men jag beställde en liknande fast större sats på Amazon, det visar sig vad som dyker upp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).