Öppna kategorin

Timtaxa

18 inlägg 4975 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Timtaxa

Avslutat-02  
#645459 Ja jag kör samma tim taxa oavsett.
Har varit inhyrd tidigare och inte höjde jag ersättningen för det...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Timtaxa

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645516
DanEn skrev:Hej!
Jag har fått uppdrag som planerare åt ett skogsbolag. Ska planera avverkningar, vindfällehuggningar mm på privata marker åt dem. Jag står med egen bil, egna kläder osv medan de står med iPad och snitselband.
Nu till min fråga, vad är rimligt att fakturera i timmen?
Ersättning för resor tar jag ut separat. Det är fråga om i stort sett heltidsjobb som det ser ut nu.


Jag har 390-400 +m (gör uppdrag åt 2 bolag) plus 38kr/mil, planerat några år. Började med 320kr/t första året, hoppade till 370 året efter.

Användarvisningsbild

Re: Timtaxa

DanEn  
#645777
Mettämies skrev:
DanEn skrev:Hej!
Jag har fått uppdrag som planerare åt ett skogsbolag. Ska planera avverkningar, vindfällehuggningar mm på privata marker åt dem. Jag står med egen bil, egna kläder osv medan de står med iPad och snitselband.
Nu till min fråga, vad är rimligt att fakturera i timmen?
Ersättning för resor tar jag ut separat. Det är fråga om i stort sett heltidsjobb som det ser ut nu.


Jag har 390-400 +m (gör uppdrag åt 2 bolag) plus 38kr/mil, planerat några år. Började med 320kr/t första året, hoppade till 370 året efter.


Okej, det låter vettigt!
Jag har gjort upp om priset med dem nu, jag får 370 + moms i timmen och 35 kr/mil. Får även betalt för restiden.
Då detta är mitt första jobb i branschen så är jag nöjd, kan ju alltid förhandla upp priset när man fått lite erfarenhet.

Tack för alla svar och engagemang! :-bd

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).