Motorsåg och handhållet

HVA 359-öpnna ljuddämparen?

4 inlägg 1964 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HVA 359-öpnna ljuddämparen?

DKNO79  
#645114 Hej!
Fråga 1:
Läste i en gammal tråd i detta forum om att man ev . ska kunna "öppna ljuddämparen" på en HVA 359 för att få den att bli lite rappare. Är det ngn som vet eller har tips på bästa sätt för att göra detta?

Fråga 2:
Hur långt svärd har ni lyckats montera (utan att behöva byta allt för många delar) på en 359:a (skall enl. uppgift vara samma som 357)? Jag är ute efter så långt svärd som möjligt för klyvning. Att sågen per definition är för svag för svärdlängder på runt 26/28/30" är inget problem då jag inte klyver större mängder och har tid så det räcker;-)

Tack på förhand!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: HVA 359-öpnna ljuddämparen?

Avslutat-02  
#645116 Antingen så bara borrar man några hål i dämparen, eller så öppnar man den och tar ur det som är inuti, alternativt borrar ett till utblåshål och sätter dit en avgaspipa.

Svärdslängden är nog begränsad till 20".
Annars måste du byta d
Drev till 3/8 och undrar jag om svärdsfästet passar...

Avatar Fallback

Re: HVA 359-öpnna ljuddämparen?

Westra Aros  
#645144 Köp ett lämpligt rör, borra ett hål och knacka i röret, svetsa efter bästa förmåga.

Användarvisningsbild

Re: HVA 359-öpnna ljuddämparen?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645153 357 359 brukar jag skära ett snitt i främte halvan av ljuddämparen och bocka till en eller två gälar. Då går de lite svalare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).