Motorsåg och handhållet

Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet löst.)

126 inlägg 14466 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#644817 Det är en bra start.
Var inte ledsen. Det blir snart värre.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-02  
#644818 =)) Jag har haft dem i en hög mitt på golvet i verkstaden, där var det lätt att hämta delar... :mrgreen: skönt att högen minskat... slipper snubbla.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

bmbamse  
#644828
vinterrojarn skrev:=)) Jag har haft dem i en hög mitt på golvet i verkstaden, där var det lätt att hämta delar... :mrgreen: skönt att högen minskat... slipper snubbla.. :mrgreen:

Skönt då att det blir nån ändring... Då kanske sambon får plats att fylla upp utrymmet med något "oumbärligt" till uteplatsen i stället. :-bd

Mange skrev:Det är en bra start.
Var inte ledsen. Det blir snart värre.


"...en röst talade till mig och sade: "Le och var glad, ty det kunde vara värre!"
Och jag log och var glad, och det blev värre..."

Jo, med mina gener och din inspiration så går det nog åt h-vete alldeles... 🙏
Förresten så kan jag numera bli leverantör av "Raket" J-8 sågkedja, också... Jag kommer nog att trakssera dig med dumma frågor senare...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#644831 Det går så bra så..

Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-02  
#644832 Jo du...hon släpade upp en inbytt gräsklippare idag...den skulle hon ha renoverad totalt....för att köra med..
Det var tydligen mera miljövänligt att jag renoverade och hon klippte med den än att jag köpte en ny...
Fan, jag som ville ha en ny åkklippare.... :sad: men men får ju skruva igen så... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Davvi  
#644856
vinterrojarn skrev:Jo du...hon släpade upp en inbytt gräsklippare idag...den skulle hon ha renoverad totalt....för att köra med..
Det var tydligen mera miljövänligt att jag renoverade och hon klippte med den än att jag köpte en ny...
Fan, jag som ville ha en ny åkklippare.... :sad: men men får ju skruva igen så... :mrgreen:


Kan man laga det så gör man det!
När jag blir stor och framförallt rik kommer jag lämna bort alla smårep.
Ofta är det inte tekniskt svårt men tar mycket tid att laga grejer. Tid som kunde lagts på annat.

Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-02  
#644857 Jaaa...men detta är en gammal klippo från ca 88-89.....nästan lika gammal som jag själv...

Riva ner, tvätta, ur med ventiler, vevaxel, stake, kolv mm så det är mycket jobb..
Jag är ju inte heller så duktig på att ge mig i tid, utan det blir väl lackering, byte av däck, knivdisk mm.

Så efter att frun fått som hon vill, så har jag nog gjort ett flera tusen kronors jobb gratis åt henne...

Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-01  
#644881
vinterrojarn skrev:Jaaa...men detta är en gammal klippo från ca 88-89.....nästan lika gammal som jag själv...

Riva ner, tvätta, ur med ventiler, vevaxel, stake, kolv mm så det är mycket jobb..
Jag är ju inte heller så duktig på att ge mig i tid, utan det blir väl lackering, byte av däck, knivdisk mm.

Så efter att frun fått som hon vill, så har jag nog gjort ett flera tusen kronors jobb gratis åt henne...


gratis å gratis...du får ju mat,husrum å sällskap :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

tallen100  
#644885
bork skrev:
vinterrojarn skrev:Jaaa...men detta är en gammal klippo från ca 88-89.....nästan lika gammal som jag själv...

Riva ner, tvätta, ur med ventiler, vevaxel, stake, kolv mm så det är mycket jobb..
Jag är ju inte heller så duktig på att ge mig i tid, utan det blir väl lackering, byte av däck, knivdisk mm.

Så efter att frun fått som hon vill, så har jag nog gjort ett flera tusen kronors jobb gratis åt henne...


gratis å gratis...du får ju mat,husrum å sällskap :mrgreen:

Och om du har tur så kanske du får låna klipparen av henne ibland, när gräset är högt tex😂

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

bmbamse  
#644892
bork skrev:gratis å gratis...du får ju mat,husrum å sällskap :mrgreen:


Det var så här jag kände också... Jag är ensam sen några år. Och visst är det skönt att få rå sig själv i mångt och mycket, men jag saknar att ha någon att göra det där lilla extra för, bara för att få se leendet när man prickat rätt med sin tanke...

Ta hand om varandra i dessa tider!
Min bror gick bort på Falu lasarett i natt. Covid-19...

Ni behöver inte beklaga eller så, för jag är bara glad att jag har er här. Att sitta här på skogsforum de sista veckorna har hjälpt mg så otroligt mycket.

Så jag vill bara att när ni kommer upp idag och ser det här, så ta och ge dem ni har omkring er en ordentlig kram, för man vet aldrig när sista möjligheten blir...

Och nu vill jag inte sänka stämningen i tråden, även om det nog blir så ändå... Men jag ville bara att ni ska veta att ni gör skillnad även framför tangentbord och skärmar!

God morgon Skogsforum! @};-

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-02  
#644896 Tack för att du finns själv.
Och jag beklagar sorgen.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

totte  
#644949
bmbamse skrev:Ni behöver inte beklaga eller så, för jag är bara glad att jag har er här.


Vi är glada att du är här 🤗

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

bmbamse  
#644950 Tack! 🤗
(alla)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645056 Ni är för goa...

Avatar Fallback

Re: Jonsered 621 med definitivt tändproblem... (Problemet lö

Avslutat-02  
#645058 Tja du vet ju vad den ena homosexuella sa till den andre? Det finns inget finare än kärlek mellan män... :mrgreen:

Personligen föredrar jag min fru, men alla är välkomna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).