vinterrojarn skrev:Kunde tänka mig det...
Luft, bränsle,gnista...det är allt som behövs..
Är det helt säkert att gnista finns?
Får den bränsle? Om du "matar" motorn tänder den då?
Alltså ger den bränsle genom luftfiltret.
Rört något annat? Kollat då att den inte jordar vid avstängnings knappen
Justerat nålen i förgasaren?
Kollat membranen så de pumpar?
Provat att starta utan ljuddämparen?
Räcker ibland att starta den utan dämpare, sedan sätter man tillbaka så kan den vara fixad..eller så är den tät...
bmbamse skrev:Frågan är då, vill den nånting när du matat då? tänder den?
Rotvältaren skrev:vinterrojarn skrev:Det är en slang till förgasaren och en slang som går från förgasaren till primern och tillbaka till tank...de ska inte klippas eller annat./quote]
Nej inte det? Om slangen vidgat sig i änden så den inte hålls på plats brukar jag bara klippa bort en liten bit och trycka den på plats igen och det har funkat alldeles utmärkt. Men nu vet jag att så kan man inte göra. Skulle dock vara intressant att veta varför...
vinterrojarn skrev:Rotvältaren skrev:vinterrojarn skrev:Det är en slang till förgasaren och en slang som går från förgasaren till primern och tillbaka till tank...de ska inte klippas eller annat./quote]
Nej inte det? Om slangen vidgat sig i änden så den inte hålls på plats brukar jag bara klippa bort en liten bit och trycka den på plats igen och det har funkat alldeles utmärkt. Men nu vet jag att så kan man inte göra. Skulle dock vara intressant att veta varför...
Många slangar på dessa as är förstärkta och därför ska du inte klippa, de kan då spricka lättare efter detta eller rämna som man säger...
bmbamse skrev:Tror nog den där är mer nöjd med ägaren än många, Du försöker då lösa problemet.
Vinterrojarn sa det här ovanför; Luft, bränsle och gnista (OCH kompression) behövs. för lite eller för mycket av något blir inge bra...
- Gnista har du.
- Någorlunda kompression borde du också ha då den tänder...
Så kvar borde vara för mycket luft eller för lite sås...