Motorsåg och handhållet

Husqvarna 165r startar inte.

25 inlägg 5894 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Avslutat-02  
#643514 Om sågen surar, då är det oftast bränsle kvalitet, eller gnistan..

Har du bytt stift och ändå inte får den att tända så skulle jag ryka den torr och sedan ställa förgasaren, byta bränsle och försöka igen...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643558 Glöm inte ha dödaren till, krets kortsluten, om du drar utan stift.
När du gjort det, i med stiftet o ra, den tänder nog o går lite, SEN öppnar du nålarna.
Halvt varv först, starta, stanna o sen ett halvt till.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Avslutat-02  
#643596 Hmm har du kollat så att brytaren verkligen fungerar...så att dödaren inte glappar?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

harleyman64  
#643618 Är det inte brytarlös tändning på röjsågen HVA 165r

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Avslutat-02  
#643624 Strömbrytaren alltså...inte brytarspets...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

harleyman64  
#643636 När jag tittar i sågen ser jag att blecket går emot godset och jordar när jag trycker på start/stoppknappen och att blecket går ifrån godset när jag vrider till start. så det verkar i alla fall vara rätt?? Märkte när jag tittade på röjsågsmnual att det är en HVA 165RX som jag fått och inte 165r.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Avslutat-02  
#643639 Lite senare såg modell och kan skilja i hur handtagen sitter på styret.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Hepo  
#643665 Hej har du hakat i hävarmen för nålen i membranet har man inte det då kan den sura ner sig gjorde det misstaget på min.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

harleyman64  
#646184 Hej! Har hittat felet på på min röjsåg HVA 165 RX. det är en plastarm som ytterdelen har gått av på vilket medför att den inte öppnar gasspjället. Sätter jag ett finger på plastarmen går den inte upp. bara om den inte har något motstånd. det felet beror nog på att plasten vid gasregaget har en liten spricka så det inte går att dra åt vajern. Frågan är om det finns ny plastarm att köpa?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r startar inte.

Avslutat-02  
#646188 Bör finnas till hva 265rx..
Annars går det nog att limma..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).