DalslandsAnders skrev:Hur gör ni, eller tänker ni inte på hur o när ni gör det?
bmbamse skrev:Haha!
Ja, men man borde ju kunna leta på en gammal tillotson eller zama att mickla dit och sen borra tre hål i någon kåpa för mejseln?! -Kanske går att finna någon "traditionell" tändning att byta med också, om de skulle behöva varandra...
Hela mitt yrkesliv består av elektronik, och ni får ursäkta mig, men jag tror inte på elektronik i den arbetsmiljön...
DalslandsAnders skrev:Har sökt, men inte funnit..
Antar att jag kommer få olika svar här, men är nyfiken!
Vid vilket läge ska en förgasare justeras?
Startad, o låta den stå någon minut?
Eller efter körning i stock, så den är i någon sorts maxvärme?
Alltså..justeras när den är varm, eller "het"?
Hur gör ni, eller tänker ni inte på hur o när ni gör det?
DalslandsAnders skrev:Tackar!
O har man gjort rätt, så har man ett stift med ljusbrun beläggning sedan!
Jag fuskar ju lite, går först efter öron o känsla, sedan tar jag en tachometer.
Har insett att mina öron ställer sågen något fett, men ändå oki.
Men tachometer är en pryl, o det gillar jag
Brorsan skrev:Mange skrev:Prata med såg är ju helt normalt däremot.
Sågjä... el va f. n går du inte för.
Mange skrev:Just så, Bmbamse! Klappa o krama lite med o säga gonatt innan man lägger sig.
Jag brukar alltid fråga hur det är med dem när de kommer på bänken, var de har besvär o så.
Lite trevigheter kort o gott. Det kåmmer man längre med.
tallen100 skrev:Kan nog stämma, jag brukar säga nu jäv.. r startar du och går ditt lilla helvete.
Och det funkar nästan aldrig