ATV och UTV i skogen

Ska köpa fyrhjuling

20 inlägg 12742 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ska köpa fyrhjuling

Knite  
#643347 Hej! Jag har tänkt länge på att köpa en fyrhjuling först tyckte folk att jag skulle ha Yamaha sen Honda men nu har jag fått tips från bekanta som är bra på maskiner som säger att man ska välja CAN AM alla dagar i veckan så jag har funderat det finns också några som säger att CAN AM är China skit tror dom menar CF Moto för CAN AM verkar kännas bra så vad ska man ha för maskin är väldigt mycket inne på CAN AM :-bd



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643375 Köp det märke som din lokala säljare säljer.
Mycket av det som finns i fyrhjulingar är från Kina.

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

skogsbonne  
#643385 Can-am är långt ifrån kina skit, kör med en outlander 650 framför en avestavagn och är mycket nöjd, haft 2 st grizzly 700 framför innan men är mer nöjd med outlandern :smile:

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

barbarossa  
#643391 På vilket vis är can am bättre ?

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

skogsbonne  
#643403
barbarossa skrev:På vilket vis är can am bättre ?



Den har handbroms, visco så man slipper diffa och krångla, mjukare att köra med can-ams nya 3 stegs elgas.

Grizzly var inte dålig på något vis men att gå från parkering till fram/bak i lutning är ingen höjdare med lass bakom

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

r93  
#643407 Köpte min ny -13 outlander 400, har fungerat klanderfritt, bytt batteri en gång.

Grannen har en polaris 570 och han har haft ganska mycket strul med den... vill inte byta med han trots hans är nyare och har servo.


Men som sagts innan, det viktigaste är närhet till verkstad! Detta är viktigare än fabrikatet!!!

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

barbarossa  
#643441
skogsbonne skrev:
barbarossa skrev:På vilket vis är can am bättre ?



Den har handbroms, visco så man slipper diffa och krångla, mjukare att köra med can-ams nya 3 stegs elgas.

Grizzly var inte dålig på något vis men att gå från parkering till fram/bak i lutning är ingen höjdare med lass bakom

https://m.nettimoto.com/can-am/outlande ... ASC&page=3 hur kan en 450 kosta samma som 570?

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

mooos73  
#643447 Har en Can-am 400 -08 och är mkt nöjd, bytt ett batteri......

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Ent  
#643516 Har gjort en liten avhandling här. Ent - Köpråd atv

Hasplasten är bättre på gooffroad.se än BRP original. Angående att Can-Am har den förträffliga parkeringsbromsen, jag hade en Yamaha Kodiak förut och saknade det verkligen. Kan inte begripa varför inte alla ATV har detta.

Har kört ca 80 timmar med min - 17 450 Pro utan några egentliga problem. Växellänkaget justerades vid service, och de får kika på tankmätargivaren nästa gång, det visar tomt från halv tank.

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643908 Jag säger som en del andra: Köp hos den handlare där du får bäst service, bara det är ett seriöst märke! Jag själv åker Honda, sedan 13år, och maskinen går bara till arbete inkl. mkt tung skogsvagn + snöplogning i Dalarna. Det enda som är bytt är 3st plastnitar till stänkskyddet. Till och med orginalbatteriet lever. Om du har mkt "nöjeskörning", så finns det roligare maskiner än Honda. Men om den bara skall gå till arbete, så lär du få leta mkt länge för att hitta en maskin med bättre kvalitet och utformning än några av Hondas modeller. Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Ent  
#643911
Sigge skrev:Jag säger som en del andra: Köp hos den handlare där du får bäst service, bara det är ett seriöst märke! Jag själv åker Honda, sedan 13år, och maskinen går bara till arbete inkl. mkt tung skogsvagn + snöplogning i Dalarna. Det enda som är bytt är 3st plastnitar till stänkskyddet. Till och med orginalbatteriet lever. Om du har mkt "nöjeskörning", så finns det roligare maskiner än Honda. Men om den bara skall gå till arbete, så lär du få leta mkt länge för att hitta en maskin med bättre kvalitet och utformning än några av Hondas modeller. Lycka till!

Tror också att Honda är mkt bra, men de har någon modell som inte pallar med att dra särskilt tungt. Det är något i transmissionen som är svagt. Det finns omnämnt i nån annan tråd här. Bara så man inte råkar köpa "fel" modell utifrån syftet.

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

barbarossa  
#643913 Vilken honda har dessa fel?är själv i köptankar på en atv till skogen

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Ent  
#643919 För några år sedan omnämndes modellerna med automatlåda/dubbelkopplingslåda, typ som på en bil? Skulle kunna vara tex Rancher At IRS TRX 420 FA6, men jag har absolut ingen koll på Honda så någon annan kan detta bättre.

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643946 Är det tungt arbete med en Honda, så är det Honda Foreman som gäller. Tidigare hette den TRX500/520 FE. Detta är en maskin med halvmanuell vxllåda och stel bakaxel och har både diffbroms + diffspärr i framaxeln. Förut så ansågs väl TRX680 inte vara speciellt lämpad för arbete pga vxllådan. Nackdelen med halvmanuell kan vara då du vill ta fart uppför en brant backe eller vid plogning då det är mkt framåt - bakåt. Köper du dubbelkopplingslådan, DCT, så tror jag nog att det är bäst att köra i manuellt läge om du kör tungt.

Avatar Fallback

Re: Ska köpa fyrhjuling

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643949 Lägger till att Honda själva anser att det är Foreman/TRX500 FE som gäller för tungt arbete.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).