Skördare

Kockums 822 skördare

4 inlägg 3122 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kockums 822 skördare

Tjottaperka  
#64033 Kockums 822 Skördare

Ja som rubriken på tråden lyder så undrar jag om någon av er skogstomtar här på forumet har någon nyttig information om denna skapelse som Kockum har konstruerat :wink: . För och nackdelar om den? Skriv av er vad ni vet om den :smile: Jag kollade på elmia classics på handboken så det vet jag redan men något annat som ni har i baktankarna kanske? Är basmaskinen en hållbar apparat? Har nämligen funderat på en sån här maskin och bygga om lite men vill höra lite från er först :smile: Tack på förhand!



   TS
Avatar Fallback

Re: Kockums 822 skördare

Tjottaperka  
#64320 Va det här en så klurig fråga? :wink: Ingen som har några tankar? Min idé om att bygga om är att riva av original aggregatet. Den där långa armen som dom körde med från början, och istället sätta dit en liten lämplig skördarkran och ett litet aggregat för typ lite gallring och hemmapul :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kockums 822 skördare

skogsjan695xl  
#64322 Stilvargar som kockum finns nog inte, det är välbyggda maskiner som konstruerade för att gå många timmar. så du får nog inga problem med den om du bygger om till en riktigt engrepare, den kommer att hålla.
Har sett flera gamla kockum maskiner på blocket ombyggda med hiskerligt många timmar på mätaren om inte den stannat.

Avatar Fallback

Re: Kockums 822 skördare

Tjottaperka  
#64343
skogsjan695xl skrev:Stilvargar som kockum finns nog inte, det är välbyggda maskiner som konstruerade för att gå många timmar. så du får nog inga problem med den om du bygger om till en riktigt engrepare, den kommer att hålla.
Har sett flera gamla kockum maskiner på blocket ombyggda med hiskerligt många timmar på mätaren om inte den stannat.


Haha jo jag hade för mig det att de ska va mycke till för att avliva en kockums :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).