Motorsåg och handhållet

Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

57 inlägg 11226 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Niclas8811  
#643149 Svårt att komma åt och spraya på rätt ställe. ...Jag beställde en packningssats till sågen så nu byter jag rubbet.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Rotvältaren  
#643165 Innan du river rubbet igen, testa om det går att efterdra cylinderskruvarna. Kan ju finnes en liten risk att de sträckt sig lite grann.

Avatar Fallback

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Avslutat-02  
#643207 Funderade på luckan där på sidan...
Ibland har jag råkat ut för att de inte är hundra täta där...när cylindern blir varm så blir packningen otät...
Kanske kan vara något...

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643218 Friskluftmaskinerna är känsligare och har mindre tolerans för otäthet.
Klurigare o felsöka eftersom man normalt sett hittar flera grejer som bör rättas till.
Och med dessa är det mer livräddning än o se så de går rätt.

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Niclas8811  
#643677 Nu har jag skruvat isär sågen igen. Tänkte visa er hur botten på cylindern såg ut.
Jag applicerade ju lite packning på tub innan jag skuvade ihop det. Kanhända blev det lite mycket av den varan... Det ser dock ut som det blivit tätt.
Tycker ni det ser tätt ut?

En annan fråga. Jag ställde både L och H på förgasaren ett varv utskruvat från botten. Kan det behövas radikalt annan inställning med den här icke orginalcylindern?
mvh Niclas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643708 Det är nog lite lite. 2 är mer rätt.

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Rotvältaren  
#643719 "När jag gasar lite grann säger det bööö och sen börjar den varva med fördröjning".

Det tyder på att lågskruven är lite för snålt ställd. Testa att skruva ut den och se om den svarar bättre på gas. Sen är det bara att skruva upp tomgången tills den går jämt utan att kopplingen drar.

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Niclas8811  
#643721 Så glad jag blir! Med lite tur är det ingen tjuvluft. Ska passa på att byta packningarna när jag ändå har skruvat isär sågen. Sen ska jag skruva ur L-skruven. Ska jag börja med två varv ut?

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Avslutat-02  
#643722 Kom ihåg att täta rejält vid insuget när du skruvar ihop.

Ja 2 varv bör räcka...

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#643727 2 varv är grundinställning. Upp till 3 på är inget ovanligt man ser...

Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Niclas8811  
#684659 Jag har kört sågen ca 10h sen jag renoverade den. Den går fint och sågar på riktigt bra. Ett problem kvarstår som jag inte förstår. Det tar några sekunder (2-3) för sågen att komma ner till tomgång när man varvat upp den. Vad kan detta bero på? Jag tänker att det kanske är strul med förgasaren?

mvh Niclas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera Husqvarna 435, motorn skurit.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#684730 Den går kanske lite magert. går det inte att justera rätt så kör inte med den förren detta lösts.
Det kan vara den drar luft nånstans med..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).