fre 08 maj 2020, 10:35#643058
Du har en rätt ny såg, så jag skulle nog inte gå på förgasaren det första jag gör på den. Felen i förgasaren brukar vara stela och/eller spruckna membran (av ålder och ev. "dålig" bensin, membranen blir stela och spricker till slut av att de tvingas röra sig ändå.) Din såg borde inte ha hunnit dra på sig den "åkomman"
Så jag håller med Rotvältaren och vinterröjarn helt!
Min lista skulle vara:
1. Kolla gnista
2. Kolla tjuvluft - vinterröjarn har gett en bra beskrivning på hur
3. Kolla kolven genom avgasporten (Ta bort ljuddämparen och titta in)
Har du repor på kolven så
bör du kolla nr 2 ovan, tjuvluften, för det är en vanlig orsak till en skuren såg...
Tilläg: Jag såg i din andra tråd att den tänder till, så jag tror nog att du redan har koll på gnistan...
Lycka till!
Tillägg nr 2: Min systerdotter har en likadan såg och hon råkade ut för att "dykaren", bränslefiltret i bensintanken hade lagt sig så att det var veck på bränsleslangen. - Ingen soppa - ingen brum... Kan vara värt att kolla i alla fall...
BM T-600 x2, BM 230 Bamse (i delar)
Sågar med: Jonsered 450, 455, 510SP, 535 & 621, Husqvarna 240SE, 154SG & 263CD, Stihl MS192C