ATV och UTV i skogen

Hur hållbar är en Can-am 6x6 450?

3 inlägg 3625 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur hållbar är en Can-am 6x6 450?

StefanoBollano  
#643017 Någon som har använt en Can-Am 6x6 PRO+ 450 på riktigt!
Hur är hållbarheten/driftsäkerheten efter lite längre yrkesmässig användning (skall inte förväxlas med vårdslös grabbkörning eller ohh, jag har plogat lite på gården och den tog sig bra...)? Tänker mer på att man lastar tungt, drar mycket, kör i hård och bruten terräng och helt enkelt använder maskinen på jobbet, men med förstånd. För man vill ju sällan gå hem :lol:

Själv har jag kört ca 100h med en 6x6 1000 i underhållstjänst till fjälls, dock inte med så överdrivet tung last efter. Men i riktigt besvärlig terräng och var grymt imponerad över maskinen. Däremot blev den varm nå kopiöst och drog lika kopiöst med bränsle :shock:
Tyckte motorn var helt överdimensionerad för mitt behov iaf!
Jag och maskinen separerade innan jag hade fått kläm på hur vida hållbarheten var bra eller ej.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Hur hållbar är en Can-am 6x6 450?

Zxcvbn  
#643672 Dem håller bra.. Bara bakdämparna som jag har hört går sönder p.ga den är så nära avgasröret att oljan börjar koka i dem.

1000cc är fruktansvärt onödig, 650 drar exakt hälften av bränslet och räcker gott och väl...

Skulle jag handlat idag så hade Jag köpt 650cc, 450 är groteskt fula.

Användarvisningsbild

Re: Hur hållbar är en Can-am 6x6 450?

StefanoBollano  
#643915 Tack för input och tipset om stötdämparna. Känns som en solklar garantiåtgärd?

Däremot lägger jag ingen vikt på utseendet utan bryr mig endast om funktion. Så just nu lutar det åt en 450 då jag misstänker att motorn räcker till. Den har väl också en ännu lägre utväxling på L än 650 om jag förstått det rätt?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).