ATV och UTV i skogen

Kellfri ATV PRO skogsvagn

7 inlägg 5193 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kellfri ATV PRO skogsvagn

StefanoBollano  
#643014 Någon som provat Kellfri ATV PRO Skogsvagn?

Jag har läst otroligt mycket dåliga omdömen om just Kellfri som märke på forumet men tänkte ändå passa på att fråga om någon har några personliga erfarenheter av just denna vagn?
https://www.kellfri.se/tipp-och-skogsvagn-atv-pro

Ibland poppar sämre märken upp sig och kan bli bättre med tiden... eller inte :???:

Jag skall använda vagnen för mer light duty sysslor men i förjävlig och ibland brant terräng då jag bor fjällnära.
Så mest köra långved av björk, plank, utrustning, oljefat med bränsle osv. Men samtidigt vill jag att den skall hålla iaf hyffsat bra.

Om någon har ett tips på någon annan och gärna lätt vagn som är relativt enkel att dra efter fyrhjuling vore jag tacksam. Behöver sällan lasta mer än 500kg men ofta kör jag lite längre grejjer på 3-4,5 meter.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

Camaro1969  
#643029 jag köpte en yerokai multivagn, det är en kinavagn som har många namn beroende på vem som säljer.

jag är relativt nöjd med min med tanke på vad den kostar.

det är väl bultarna som klämmer ihop ramen som man får dra åt ibland, annars inte mycket att gnälla på.

jag tycker även att den ser betydligt bättre ut än vagnen du länkat till, den boggin skulle jag inte vilja ha... ser ut som den ska gå av första lasset...

Avatar Fallback

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

Ent  
#643060 Jag kör med den äldre varianten av denna sen 2013 och den har funkat väldigt bra för priset, förutom att ett av däcken lite omotiverat fick torrsprickor. Den har hanterat många fulla lass. Tom Kina-winschen håller ihop! På den tiden ingick denna och stödben, men man fick bygga dit batterihyllan själv. Numera verkar winsch köpas separat. Ramen till själva flaket fick en liten frostsprängning så man bör borra dräneringshål på strategiska ställen. http://www.anordic.se/atv-trailer-gottasavagnen.html

Se till att skaffa både fjärrstyrd och kabelansluten kontroll. Fjärren är oumbärlig när man lunnar fram från lite avstånd, då kan man hjälpa till längs vägen. Den andra kontrollen är oumbärlig när batteriet i fjärren tar slut. Sätt snabbkopplingar på batteriet så att det går smidigt att koppla loss. Reläts fjärrmottagare ligger och stjäl en gnutta ström annars.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

StefanoBollano  
#643388 Tack för tipsen om vagnarna. Jag ska kolla upp dem!

@Camaro1969, hänger inte med riktigt om vad som skulle vara så dåligt med boggie konstruktion på Kellfri vagnen? Vidareutveckla gärna din tanke.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

Camaro1969  
#643889
StefanoBollano skrev:Tack för tipsen om vagnarna. Jag ska kolla upp dem!

@Camaro1969, hänger inte med riktigt om vad som skulle vara så dåligt med boggie konstruktion på Kellfri vagnen? Vidareutveckla gärna din tanke.


den är ju skarvad mitt på boggiaxeln, det hade jag gärna varit utan, jag inbillar mig att hållbarheten är bättre utan skarv

Användarvisningsbild

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

StefanoBollano  
#643916 Du tänker på den här delen? Ja är svetsarna skit så blir det ju snabbt haveri...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfri ATV PRO skogsvagn

Camaro1969  
#643918 jo precis,
på den där bilden såg de dock bättre ut än jag trodde..

jag köpte ju en yerokai/bronco, och boggin kändes som det mest rejäla på hela maskinen... så får se om det håller =)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).