Motorsåg och handhållet

Startproblem Husqvarna 445

17 inlägg 5418 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642647 Hej hej! Någon som har tips, har en 445:a som kinkar och vill inte starta, den här stått på hyllan ett par månader, jag var lite klantigt och lämnade med halvtank kvar när jag lämnade den sist, det var kanske dumt. Har provat att hälla ut den gamla tanken och fylla på med nytt. Har bytt tändstift och så, men är lite rådvill nu. Den tänder till, men vill inte dra igång... Vad göra..?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Startproblem Husqvarna 445

Avslutat-02  
#642651 Vilket bränsle? Bytt bränslefilter?

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642659 Aspen! Nej, det har jag förstås inte, det kan jag prova! Tack! ☺️

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Rotvältaren  
#642662 Sågar kan vara lite smågriniga att få igång när de stått ett tag. Pröva att ge den lite bränsle direkt genom bränslefiltret. Ger du får mycket kan det bli hydrolås så det inte går att dra runt men det är ingen större fara, bara att ta ur stiftet och vädra.

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642664 Tack! Ska prova detta med!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

totte  
#642678
Rotvältaren skrev:Pröva att ge den lite bränsle direkt genom bränslefiltret.


Undrar om inte rotvältaren menar luftfiltret. En halv tesked eller så där kan få igång den. Om man får den att varva till så räcker det ofta för att få den att börja pumpa upp bränsle så den går. Pröva flera gånger om det behövs.

Hjälper det inte så är det nog förgasarrengöring som krävs, eventuellt membranbyte.

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642681 Haha, jaa, i bränslefiltret har jag faktiskt för vana att alltid ha en skvätt bränsle innan start försök! 😅 ;) Men i luftfiltret oxå alltså..? Jag har för min att jag sett någon annan variant nån gång men en skvätt vid tändstiftet med! Men kommer inte ihåg så noga! Provar att byta bränsle filter och duscha luftfiltret lite och hålla tummarna! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#642683 Slår man vätska i tändstiftshålet är det svårare för den än om ma slår lite i luftfilter.
Från loftfiltret sugs sen luft o bränsle in i rätt form och hyfsad mängd.
Det går o hålla igong dem med matning om man tränar lite.

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Rotvältaren  
#642689
totte skrev:
Rotvältaren skrev:Pröva att ge den lite bränsle direkt genom bränslefiltret.


Undrar om inte rotvältaren menar luftfiltret. En halv tesked eller så där kan få igång den. Om man får den att varva till så räcker det ofta för att få den att börja pumpa upp bränsle så den går. Pröva flera gånger om det behövs.

Hjälper det inte så är det nog förgasarrengöring som krävs, eventuellt membranbyte.


Du har helt rätt totte, jag hade lite otur när jag tänkte där. Jag får skylla på vinterröjarn, det var han som började med utläggning ombränslefiltret ^#(^ :grin:

Avatar Fallback

Re: Startproblem Husqvarna 445

Avslutat-02  
#642690 :mrgreen: =)) ja skyll på mig... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642691 Jamen som sagt utan bränsle igenom bränsle filtret startas det inte så bra väl, så det är väl helt riktigt ändå? ^_^

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Rotvältaren  
#642706 Ja helt riktigt. ge en dutt och håll tummarna att det tänder när du drar. Vet inte om du har pumpblåsa på din 445 men får du den fylld med bränsle så borde den starta och gå med lite extra genom filtret.

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Nevyn  
#642712 Tack alla hjälpsamma för svar! Får snart åka hem och prova! 😀 👍 Funkar det inte får jag starta en ny tråd om förgasarrengöring! Jag kan visst inte det heller och Google är klen hjälp där! Tur att SF finns!! 😅

   TS
Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Bergstedt  
#691421 Lånar detta inlägg en fråga hur justera jag förgasaren H L på en Husqvarna 445 nyare såg alltså det är inga vanliga skruvar ser mer ut som man ska ha en extremt smal hylsa är det någon som vet?

Användarvisningsbild

Re: Startproblem Husqvarna 445

Stampep  
#691427 Japp det är en speciell, typ invändig torx

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).