Motorsåg och handhållet

Vilken storlek på kedja och blad?

7 inlägg 2269 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken storlek på kedja och blad?

Mattias69  
#641866 Har en Husqvarna 350 som jag nog måste byta kedja och blad på, vet dock inte storlek på blad samt kedja.....
Kan dock tyda att det står lite siffror på bladet som: 517, u17 och 13, någon som vet vad jag ska inhandla för saker till den? Se bifogad bild



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Stampep  
#641886 13" längd
Delning 0,325
1,5mm spår
Bör vara det som sitter på, har du varit nöjd med det köp lika.

Användarvisningsbild

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Mattias69  
#641917 Köpte den begagnad och jag har inte kört med den då jag upplevde att kedjan å svärdet bör bytas, bör man köra på Husqvarnas svärd eller rekommenderas något annat? Har köpt sågen för att såga ytterst lite kring tomten vid behov. Nybörjare med motorsåg😃.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Mattias69  
#641921 Är det en såg som är ok till hobbysågning på tomten...

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Avslutat-02  
#641926 Hva 350 är en kalas såg som duger gott till det mesta.

Användarvisningsbild

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Stampep  
#641929 Perfekt hobbysåg, har en likadan själv som alltiallo såg. Kör på 1,5 svärd och kedja, sen märket är nog inte så viktigt för hobby. Men tror 1,5 kommer hålla bättre, speciellt om du inte är van. Kolla så kedjesmörjningen funkar som den ska. Håll efter sågen med rengöring och lite fett i kopplingslager så bör du ha såg i många år

Användarvisningsbild

Re: Vilken storlek på kedja och blad?

Mattias69  
#641989 Tack för alla info👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).