ATV och UTV i skogen

Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

25 inlägg 86833 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Willeryr  
#636824 Traktorreg kostar ca 144kkr, som jag förstår vare sig det är t3a eller b.
Jag fick tag i en felbeställd och fick den för 120kkr. Tycker tyvärr prisskillnaden är orimlig mot för vad man får. Men jag vill ha traktorreg och då fick det tyvärr kosta. En terräng kostar ca 130kkr

Och som sas så finns det uttag för vanlig släpvagnsel och jordbruks kontakt.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Ent  
#636855
Willeryr skrev:Traktorreg kostar ca 144kkr, som jag förstår vare sig det är t3a eller b.
Jag fick tag i en felbeställd och fick den för 120kkr. Tycker tyvärr prisskillnaden är orimlig mot för vad man får. Men jag vill ha traktorreg och då fick det tyvärr kosta. En terräng kostar ca 130kkr

Och som sas så finns det uttag för vanlig släpvagnsel och jordbruks kontakt.

Hoppsan, 14000 extra för traktor! Men om du fick loss din för 120 K är det bara gratulera :-bd

Användarvisningsbild

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Druffsen  
#641222 Hej! Köpte idag en terrängreggad Honda rancher 420. Är novis på fyrhjulingar men behöver en för att hämta upp stockar från träd jag fält i min skog. Skogen är anslutande till min tomt. Tänkte ha atvn för att hämta upp fällda träd, men även för att köra ner till sjön ibland med barnen på somrarna. Polisen åker förbi jävligt sällan och försäljaren sa att det är en jäkla gråzon med terrängregistrerad så man kan klara sig bra bara genom att köra på sin väg ute i skogen. Men jag vill ju gärna att det ska göras rätt. Kan jag registrera om den till traktor? Och vad funkar st för. Mig isåfall om man ens kan välja? Mina behöv har jag ju beskrivit ovanför ^#(^

Avatar Fallback

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Avslutat-01  
#641223 en terrängreggad är väl inte strypt?
isf måste du strypa den

Användarvisningsbild

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Druffsen  
#641226 Precis, så är det. Läste lite här dock att visa kör en nyckel för ostrypt, och en för strypt.
Har dock för mig att jag läste att traktor B får max gå i 50, men behöver inte vara strypt.
Men min fråga är mer ifall det ens går att regga om?

Avatar Fallback

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Ent  
#641235 Tveksamt att det alls är möjligt att regga om. Dyrt blir det om inte annat, automatiskt halvljus, släpvagnskontakt, blinkers, hastighetsbegränsning osv osv. Om du är orolig är det nog bara sälja och köpa en traktorreggad. Annars, kör försiktigt, undvik större vägar. Och glöm inte försäkring!

Avatar Fallback

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Hema  
#641241 O hjälm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

JerryH  
#641243 Vill minnas att jag läste om detta med omreggning när jag skaffade min. Och det jag fick ut av det att det "går inte" regga om ifrån terräng till traktor. Hela elsystemet behövs byggas om med blinkers, belysning etc.. Fanns något företag i Tyskland som byggde om Yamaha.. Men alla garantier åker ju också om man har sådan kvar.

Ska man tvunget ha traktor så är nog smidigast att sälja sin terräng o köpa ny.

Användarvisningsbild

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

Druffsen  
#641249 Okej tack för alla svar 😊 Som sagt, har skogsmarken tomt i tomt med huset, så det är 20 meter bort. Och sjön ligger 200 meter bort om man skulle vilja åka dit på sommaren och kör ju försiktigt när man vet att om något händer så blir det rätt tråkiga konsekvenser.

Läste också tråkigt nog, att man måste gå utbildning för att få köra om man inte har körkort sen innan 2000,vilket jag inte har.
Vet dock inte hur det är i skogen men tror inte att man blir påkommen där precis \:d/

Användarvisningsbild

Re: Traktor-registrering av ATV T3A eller T3B?

JerryH  
#641266
Druffsen skrev:Okej tack för alla svar 😊 Som sagt, har skogsmarken tomt i tomt med huset, så det är 20 meter bort. Och sjön ligger 200 meter bort om man skulle vilja åka dit på sommaren och kör ju försiktigt när man vet att om något händer så blir det rätt tråkiga konsekvenser.

Läste också tråkigt nog, att man måste gå utbildning för att få köra om man inte har körkort sen innan 2000,vilket jag inte har.
Vet dock inte hur det är i skogen men tror inte att man blir påkommen där precis \:d/


Nej, så länge det inte händer något är det ju safe att köra i skogen.. Det är ju först om det händer en olycka, då kan det ju bli problem med försäkringsbolaget om du kört olagligt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).