Öppna kategorin

Biltemas elcykel

5 inlägg 3576 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Biltemas elcykel

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#640531 Har Biltemas en inbyggd bugg för att tidsbestämma batteriets livslängd på sina cykelbatterier?
Har en cykel som är 3-4 år och batteriet gick inte längre att ladda. Var fulladdat när jag tog ut den första gången detta året men efter att ha kört några mil gick det inte att ladda.
Googlade och hittade på YouTube en kille som hade lösningen, följde hans råd och nollställde datorn i batteriet och vipps gick det att ladda och använda.
Detta har varit uppe på SVT och plus, Biltema har inget bra svar.
Vad skall man tro



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Biltemas elcykel

halvproffs  
#640544
kärrabol skrev:Har Biltemas en inbyggd bugg för att tidsbestämma batteriets livslängd på sina cykelbatterier?
Har en cykel som är 3-4 år och batteriet gick inte längre att ladda. Var fulladdat när jag tog ut den första gången detta året men efter att ha kört några mil gick det inte att ladda.
Googlade och hittade på YouTube en kille som hade lösningen, följde hans råd och nollställde datorn i batteriet och vipps gick det att ladda och använda.
Detta har varit uppe på SVT och plus, Biltema har inget bra svar.
Vad skall man tro


Tycker det är lika med mobilerna också. Har man lyckats hålla dem hela fram emot 3år så är det ingen kraft kvar i dem. Min förra s4 köpte jag ett nytt originalbatteri för det gamla tog knappt laddning. Blev ej bättre med nytt batteri.
Detta var även upp i radion på P4 i somras om olika hushållsmaskiner där tillverkare erkände att dom monterade sämre delar för att livslängden inte skulle bli för lång.

Användarvisningsbild

Re: Biltemas elcykel

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#640546 Enligt tecknikern i filmen så var cellerna helt ok men datorn bromsade laddningen och vid en återställning är batteriet lika bra som nytt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Biltemas elcykel

Vardon  
#640576 Det har jag läst med om biltemas cyklar via div cykelforum så det är nog så. Om det sen är bugg ellerbkerhetsdetalj med batterier och laddcykler vill jag låta vara osagt

Användarvisningsbild

Re: Biltemas elcykel

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#640578 Det kallas planerat åldrande

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).