Socialt (mer om oss)

Är det någon som slänger sånt här?

20 inlägg 5705 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639503 Jag är rädd att mina barn kommer uppleva samma sak... :oops: Å andra sidan är min fru ännu värre. Idag lyckades vi övertala henne att slänga ett soffbord hon köpte för 20:- på Myrorna någon gång på 80-talet.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

rokon  
#639510
Här liger det mesta ännu i sina förpackningar eller sorterat

äldre typer av spårskruv är bra att spara, särskild om de är oanvända, bra till reparation av antika/äldre möbler skruva fast gångjärn till dörrar i äldre hus vid varsam renovering som exempel. Skruvar med kullrig skalle vid fastskruvning av detaljer av tunnare material som ej lämpar sig att försänka.

Att slänga osorterat i burkar som kan vara lämpliga att vända upp och ned på när man ej ids bära fram alla grejor med sorterat för att hitta något som eventuellt passar ändå.

Annars har jag svårt för att göra mig av med något, men det hjälpte att jag hade min syster med när vi röjde ut efter våra föräldrar, det var som ett trauma i sig, efter det gick det bra att sluta räkna antalet lass efter 50 st vändor med bil plus släp till återvändningen när jag själv skulle sälja mitt förra hus och verkstad.
Men det blev även vändor till köpare av metall, men först efter att slängt ca 450 kg järn då jag tänkte att det skulle gå fortare. :roll:

Tur att jag flyttade hade aldrig klarat det annars.

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

rokon  
#639518

Lådor efterfrågades, men var i garaget och fotade, men en del bilder fastnade inte, alltid en massa strul med mobiltekniken för mig men dessa lådor kom med i alla fall plus den med skruvar i förra inlägget.
Men skulle vilja få upp hyllorna i garaget, men de dagliga sysslorna tar den mesta kraften.

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

anersimyra  
#639524 När jag hittade mängder av plugg, skruv och spik så behöll jag max tio av varje och slängde resten.. :ymparty: nu ligger allt välsorterat i ett skåp med måtten 30x50 i stället för de 50 kvadraten som gick åt för förvaring innan kvasten fick vina.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

totte  
#639553 Slänger nog aldrig en skruv som inte är ordentligt skadad på nåt sätt. Undandtagandes också de absolut oanvändbara mjukjärnsskruvar som brukar medfölja diverse gångjärn och andra beslag numera. Återkommer med bilder om jag kommer ihåg det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).