Socialt (mer om oss)

Är det någon som slänger sånt här?

20 inlägg 5652 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är det någon som slänger sånt här?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639295


Hittar massa lådor med "diverse", gud vad svårt det är att slänga! Någon som känner igen sig? Någon som vet knepet att slänga skit?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Avslutat-02  
#639297 Det där är väl bra att ha grejer?....

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Vardon  
#639299 Bara slänga och göra det. Vet inte hur mycket spårskruv med kullrigt huvud jag slängt för de är värdelös.

Går det återanskaffa, vill man ens använda det om man behöver , visst man kommer säkert ångra mig nån gång men alla andra.

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Avslutat-02  
#639301 Skruvar,muttrar,brickor mm
Gräsklippare, motorsågar, röjsågar, traktorer, pressar mm
Ja det finns mycket man kan slänga men det blir kvar och rätt som det är så är det något som passar....

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639307 Jag brukar slänga skruv med spår och phillips i alla fall.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Vardon  
#639308 Håller man efter och sorterar allt varefter kan jag spara. Men sen det jag sparar ska jag ha inomhus och hyfsat tillgängligt det begränsar i gengäld kommer man åt det och är fräscht när man vill använda det

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Avslutat-02  
#639309 Spårskruv är bra för ungarna att leka med och lära sig skruva..lika så Phillips...

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

enbhen  
#639310 Hade samma dilemma som dig Mangan i helgen då jag städade lite här och var. Slutade med att allt som i möjligen kunde användas i svåra tider hamnade i en hink längst in under arbetsbänken. Frågan är vad jag ska göra när hinken blir full?
Inte lätt det här #:-s!

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

tallen100  
#639311 Man bör slänga Sånt där, men man gör det inte för dom kan ju komma till användning nån gång :roll:

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639314 Har man ett bra sortimentskåp, så sorterar man in sina träskruv i ökande längder. Köpta skruv fyller de flesta fack men så har jag i varje rad ett fack med blandade skruv för längderna i den raden. Där hamnar alla sådana udda skruvar och de är förvånansvärt användbara om man bara behöver någon enstaka skruv.
Håller med om att kullriga spårskruv har ett begränsat användningsområde men är bra för t.ex. eluttag som skruvas direkt i trä och där ankarskruv är lite för långa

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639337 Kullrig spårskruv är vackrare att se på, men passar förstås inte på försänkta skruvhål.

Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Camaro1969  
#639403 tömmer fickorna i samma låda hela tiden, när den är full så försöker jag sortera det jag ska ha kvar och resten slängs (motvilligt såklart)

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Brorsan  
#639411 Gör som Camaro1969 + att där hamnar alla använda skruvar och spik också iom djuren så stoppas alla använda, krokiga och sönderdragna, i fickorna också.
Burken blir full ganska fort och då slängs det lite udda ny skruv av bara farten.
Slösaktigt men praktiskt.
Har fack med konstiga saker så det räcker ändå.

Avatar Fallback

Re: Är det någon som slänger sånt här?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639495 Okej, nu vill jag se bilder på era lådor! 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är det någon som slänger sånt här?

anersimyra  
#639502 Jag vräkte ” tonvis med bra att ha grejer ” efter svärfar som samlade på allt som någon gång kostat pengar. Känner jag minsta tveksamhet till att prylar som bilden visar kommer att komma till användning så åker det till återvinningen.. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).