Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 146014 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#639262 Absolut!
Passerar lätt över en Jannee stubbe!

FTG
Avatar Fallback

Re: Weimer

alias  
#639266
Ängagärdet skrev:Absolut!
Passerar lätt över en Jannee stubbe!


Du tänker att om den glider på underredet så är det ingen risk att något hjul fastnar i gropen där trädet har stått??? :wink:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#639279 Ja något åt det hållet!

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#641590 Nu är hjulen på igen, med vätska i. Lite stadigare blev det allt.
Här ett lass från hagmarkshuggning, var lite mjukt så tog lite mindre på lasset.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#641808 Dags för riset!

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#641816 Gjorde det mycket med vätska ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#641911 Trodde nog det skulle göra mer, men man kan klara sig utan stödbenen nu vid avlägget om man tänker sig för. Mindre jippig när man kör tomme med.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#641955
Ängagärdet skrev:Trodde nog det skulle göra mer, men man kan klara sig utan stödbenen nu vid avlägget om man tänker sig för. Mindre jippig när man kör tomme med.

Hur många kg har du i varje däck?
Vagnen är ju ganska smal och det påverkar ju stabiliteten negativt.

Avatar Fallback

Re: Weimer

Brorsan  
#641987
Ängagärdet skrev:Nu är hjulen på igen, med vätska i. Lite stadigare blev det allt.
Här ett lass från hagmarkshuggning, var lite mjukt så tog lite mindre på lasset.


Jag vill se en bild på ett stort lass. :d

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#708078 Hej !! Min kran har börjat rycka å skaka när man kör den spec när oljan är kall ?? Kan det vara vatten i oljan ?? Ser inte så ut i glaset ?? Nån som har nån idé ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#708092 Är sugslangen med sina anslutningar hel och fin samt sitter fast ordentligt? Suger pumpen luft kan det bli många problem.

Såvida inte oljan blivit till skum bör det inte påverka. Lossa bottenpluggen när vagnen stått ett tag och se om du får ut något vatten då.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#708101 Den grövsta slangen till pumpen är flat !!! Å veckad så jag byter den till å börja med

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#708102 Då har du nästan helt säkert hela felet där. Pumpen vill ha så lite motstånd som möjligt på sugsidan och absolut ingen luft. För mycket motstånd så blir det vakuum, vilket absolut inte är bra.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#708103
JohannesG skrev:Då har du nästan helt säkert hela felet där. Pumpen vill ha så lite motstånd som möjligt på sugsidan och absolut ingen luft. För mycket motstånd så blir det vakuum, vilket absolut inte är bra.

Vi försöker å byta slangen !! Tack för hjälpen

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

valtra mega  
#708173
Ängagärdet skrev:Trodde nog det skulle göra mer, men man kan klara sig utan stödbenen nu vid avlägget om man tänker sig för. Mindre jippig när man kör tomme med.

Skulle aldrig lasta utan stödben ramen brukar gå av bakom lastaren fast man använder stödbenen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).