Motorsåg och handhållet

DeWalt Flexvolt

46 inlägg 7581 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#638963 Näpp, man måste ha rutin.
Går inte att bara lalla runt...
Ska jag ändå ha olja med mig så blir det bränsle med..

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#638971 Goda rutiner gäller tydligen både för bensinhantering och för batterihantering... :wink:
/Niklas
Senast redigerad av Niking mån 20 apr 2020, 15:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

halvproffs  
#638978 ..[/quote]

Svärfar är elektriker, och idag hade de glömt att ladda batterierna till sina sågar på ett bygge...gissa vad de kom och lånade..
Just det, det som alltid fungerar...en vanlig motorsåg... :mrgreen:[/quote]

Låter ju helt knasigt. Laddar väl under timmen och då måste det väl finnas annat att göra under tiden.

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Palakangas  
#638985
halvproffs skrev:..


Svärfar är elektriker, och idag hade de glömt att ladda batterierna till sina sågar på ett bygge...gissa vad de kom och lånade..
Just det, det som alltid fungerar...en vanlig motorsåg... :mrgreen:[/quote]

Låter ju helt knasigt. Laddar väl under timmen och då måste det väl finnas annat att göra under tiden.[/quote]
Inte konstigt att hantverkare är dyra. Åka runt och låna något som kan gå sönder när som helst🤭

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#638996 Hur fan ska man kunna ladda när strömmen är bryten på arbetsplatsen? Och för att intr förlora tid för ALLA den dagen så tar man och lånar av en som har koll på sina maskiner...och lånar det som man vet går en vanlig hederlig motorsåg....

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#638999 Om det som i detta fallet gäller byggnation av en förskola så skulle då inte jag fjanta runt och vänta på att något batteri blivit laddat, utan jag skulle ha tagit en riktig såg.

Och för övrigt så fick jag sälja en begagnad motorsåg till den firman efter detta... \:d/
Och ett serviceavtal..

Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

halvproffs  
#639003
vinterrojarn skrev:Hur fan ska man kunna ladda när strömmen är bryten på arbetsplatsen? Och för att intr förlora tid för ALLA den dagen så tar man och lånar av en som har koll på sina maskiner...och lånar det som man vet går en vanlig hederlig motorsåg....


Efter över 45 år på byggen har då jag aldrig ens hört talas om strömlöst bygge. Antingen har vi den vanliga husströmmen eller så har vi byggström som är vanligast att ha.
Det är bra att du har koll på dina motorsågar! :-bd

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#639004 De bygger en helt ny skola, och man skulle in med en ny central för säkringar..
Hålet var för litet för den nya..
Och man ville inte behöva betala för ytterligare bär hjälp av den gamla som väger över 200 kilo, för den var i gjutjärn...

Så då fick svärfar idéen att åka till mig och låna grejer, chefen blev imponerad av att grejer fanns att ordna direkt och tankad såg lånades.

Så ibland kan det löna sig i många led att ha koll på grejerna.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639006 Vinterrojarn! Säljer du även bensindrivna borrskruvdragare och tigersågar också? För batterierna kan väl ta slut där också, skulle jag tro... :wink:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#639011 Får väl fixa fram något sådant också...
Eller börja sälja makitas sortiment.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

Vardon  
#639012 Tänk när jag glömde tanka och upptäckte det mellan orsa och noppikopski i orsa finnmark så trodde jag det var jag som var klantig när det var bilens fel....

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

tallen100  
#639015
Niking skrev:Vinterrojarn! Säljer du även bensindrivna borrskruvdragare och tigersågar också? För batterierna kan väl ta slut där också, skulle jag tro... :wink:
/Niklas

Nån borde göra en borrskruvdragare som går på bensin, det skulle bli en storsäljare :-bd

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Jim_the_one  
#639016 Ny skola men gammal elcentral i gjutjärn...? Jaja, jobbet blev väl gjort. Det borde väl kunna ha löst sig som förr i tiden innan det ens fanns motorsåg. Yxa å fogsvans.

Men jag kan trösta dig vinterröjarn att jag kommer högst troligtvis aldrig köpa någon DeWalt batterimaskin.

Jag kör på Makita när det gäller sådana verktyg å Husqvarna när det gäller sågar.

Jag har aldrig varit på en byggplats som inte har ström. Oavsett om man håller på att sätta in en ny central.
Däremot på rivningar/sanering efter bränder är det mer sällan det finns eluttag som fungerar.
Men det är inte heller nå problem då jag har en inverter i bilen så jag kan ladda batterisågen eller verktygsbatteri snabbt. Laddare direkt på 12V är tyvärr lite för klena.

Farsan monterade in inverter å laddare i traktorn till stihlen han köpte när trogna ms200 gav upp.

Jag har själv en flock bensinsågar och så länge det inte finns batterialternativ så får dom vara kvar. Jag har inga som helst problem att dra igång en såg, men det är också väldigt skönt att inte behöva rycka så fort det ska kapas lite.


Minns ni den där reklamen med allehanda bensindrivna grejer, visp, kortläsare är vad jag kommer på nu.

Avatar Fallback

Re: DeWalt Flexvolt

Avslutat-02  
#639028 Helt nybygge men man har centralen i annan del av skolan, centralen är för alla byggnader. Under tiden man rev och bytte så grävdes även en ny matning in från ett elskåp, Ellevio var det som grävde....

Användarvisningsbild

Re: DeWalt Flexvolt

Vardon  
#639040 Har man inte ordning på sina verktyg är man snart utan... fast då får man köpa fler och det är ju kul :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).