Skogsnyheter

Södra ska importera ryskt virke

5 inlägg 2973 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Södra ska importera ryskt virke

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63840 Nu när Södras stormlager äntligen är upparbetat, vill de importera ryskt virke - förmoidligen för att hålla nere virkespriserna http://www.skogsaktuellt.se/?p=31523&pt=108&m=1422 😡
Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Södra ska importera ryskt virke

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63859 detta e ju fan sjukt... ska dem ta och importera nu!? och vi får knappt köra nått ju? detta har blivit hel knasigt....

Avatar Fallback

Re: Södra ska importera ryskt virke

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63867 Ganska roligt... Södra skickade 1-2 båtar i veckan Á 2000m3 under 1,5års tid ifrån Sölvesborgs hamn ner till Wismar. från våren 07, till i höstas 08.

Och NU ska de altså importera allt de skicka iväg? Ganska sjukt...

Användarvisningsbild

Re: Södra ska importera ryskt virke

Elias  
#63873 Tyvärr antar jag att det är så att de ska sätta press på de svenska priserna genom att importera stora mängder skog från tex ryssland. Kanske inte för att det är billigare i verkligheten men för att då blir marknaden mer mättat och då måste vi svenskar sänka priserna på vårat timmer. Det känns därför som att detta bara är för att förändra prisbilden men jag kan ha fel.

Mvh
Elias

Användarvisningsbild

Re: Södra ska importera ryskt virke

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63907 Jo, vi får väl hoppas att de omtalade ryska virkestullarna äntligen blommar ut... 😈 så att det äntligen blir vettiga virkespriser. Fast blir de ryska virkestullarna alltför höga så kanske det inte finns någon timmerindustri kvar som vill ha vårt virke. Lagom är ju bäst.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).