ons 15 apr 2020, 22:14#638033
Hej igen, och tack alla för hjälp!
Det blev litet paus, och nu får det vänta till i morgon. Kan det vara så att jag dragit åt de två skruvarna till klingskyddet litet för hårt och deformerat riggröret? Två på själva växelhuset - 2 + 2 = 4. Tror jag börjar med att lossa dem till klingskyddet och ser vad som händer när jag bara dragit dem på själva växeln ordentligt. Annars shimsar jag gärna med ölburk, det brukar gå att övertala någon här till att dricka litet öl. Vidga slitsarna med bågfil fär komma som sista möjlighet.
Finns det ett stopp inne i växelhuset som gör att riggröret hamnar lagom långt in om jag måste lossa det för att komma åt med burkplåten? Eller är det bättre att bara klippa en eller ett par smala remsor av plåten och försöka föra in dem, det skulle ju ge en liten "asymmetri" som kanske skulle hjälpa till att låsa mot rotation?
Vad har förresten skruven 10 på samma skiss för funktion? Tack Vinterröjarn för bilderna, det finns flera av dem som kan komma till användning en dag.