Öppna kategorin

Nu blåser det kraftigt igen

28 inlägg 8763 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Volundsmed  
#359946 Blåser bra här i mellersta småland med... jävla krabb

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

80-90  
#637346 Nu är det igång å blåser nått för jäkligt här i v Värmland . Kan undra hur mycket som går i backen i dag ?? Det är nordanvind nu !!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Palakangas  
#637349
80-90 skrev:Nu är det igång å blåser nått för jäkligt här i v Värmland . Kan undra hur mycket som går i backen i dag ?? Det är nordanvind nu !!!

Norra hälsingland tar det också i. Långa djupa vindbyar som drar hårt fram.

Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Kse  
#637350 Blåser på rätt bra här uppe oxå.


Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

fendt311  
#637353 Blåser på bra här i Västerbotten kustland också. Snöar i sidled.

Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637355 Det hörs i skorstenen att det blåser lite. Men annars vajar trädtopparna rätt lugnt. :smile:

Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

mooos73  
#637359
fendt311 skrev:Blåser på bra här i Västerbotten kustland också. Snöar i sidled.

Tur är att dom flesta följer myndigheternas råd och stannar hemma i påsk, annars hade nog fjälltrafiken blivit en utmaning idag med blåsten och snöfallet. Gruvar mig för att gå ut och köra in lite ved jag.

Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Avslutat-02  
#637369 Vilket väder ni har... själv har jag lite vind och uppehåll...ska till att skruva lite traktor.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

svampbob  
#637371 Jag låter nog vedmaskinen vila idag. Har den uppställd så att jag idag får snön och spånet rakt i ansiktet eller så tröttnar jag på att vara inne och går ändå ut och kapar ett par timmar :smile:

Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

Erre  
#637397
svampbob skrev:Jag låter nog vedmaskinen vila idag. Har den uppställd så att jag idag får snön och spånet rakt i ansiktet eller så tröttnar jag på att vara inne och går ändå ut och kapar ett par timmar :smile:

På med ett visir och kör hårt. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

svampbob  
#637506
Erre skrev:
svampbob skrev:Jag låter nog vedmaskinen vila idag. Har den uppställd så att jag idag får snön och spånet rakt i ansiktet eller så tröttnar jag på att vara inne och går ändå ut och kapar ett par timmar :smile:

På med ett visir och kör hårt. :wink:


För lagade jag mat för en vecka sedan blev det så tråkigt så att jag tog fram SCA datorn och gick igenom mailen och lite annat. Till sist gick det inte att slå ihjäl mer tid inomhus så det blev några säckar ved och sedan en långpromenad med hästarna.

Avatar Fallback

Re: Nu blåser det kraftigt igen

80-90  
#637572 Har nu varit å tittat över lite efter dagens blåst !! Det va ingen trevlig syn ! Det har blåst ner mycket igen !! Det är inte kul . Börjar tröttna på allvar på detta nu ! Hur har det gått för er ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu blåser det kraftigt igen

rokon  
#637581 här blåser det en del tar i rätt kraftigt i byarna men att något skulle blåsa i kull här tvivlar jag på markerna är inte ännu mjuka av smältvatten.
Vi har det egentligen bäst här långt upp i norr på mer än ett sätt börjar jag förstå allt mer, som tex inga problem med granbarkborre, fast iofs finns ju annat som kan påverka, men det är olika lokalt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).