Motorsåg och handhållet

Hål i tanken!

26 inlägg 6282 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637155 Biltemas plastlim funkar på mycket.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637156 Dessa hade jag tvättat med aceton sen lagat med kemisk metall i fast form. Lättare o laga håligheter med det än i vätske form.

Avatar Fallback

Re: Hål i tanken!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637223 Något sånt här kanske? Vet inte om det fäster på plasten förstås.

https://www.bauhaus.se/lacktatare-plast ... escription

   TS
Avatar Fallback

Re: Hål i tanken!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637250


Där fanns en annan metod för sprickor, kanske funkar för ltei större hål om tillsätter svetstråd av samma plast.
https://www.hornbach.se/shop/STEINEL-Sv ... aljer.html

   TS
Avatar Fallback

Re: Hål i tanken!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#638050 Chansade på att det var hd-pe i tanken, köpte lite svetsplast och en lödkolv. Vet inte om det gick ihop så bra, sågen ligger i garaget med bensin i, får se om det läckt imorgon.

1586986476_img_20200415_210859394.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

fendt311  
#643528
Mangan skrev:Chansade på att det var hd-pe i tanken, köpte lite svetsplast och en lödkolv. Vet inte om det gick ihop så bra, sågen ligger i garaget med bensin i, får se om det läckt imorgon.

$matches[2]

Hur gick det för dig med lagningen? Ska laga plast tanken till gräs klipparen i dag. Ska smälta ihop skruvhålen med lödkolv. Sedan fäster jag tanken med 3M dubbel häftande vulk band i stället. Vem vill egentligen ha skruvar in i bensin plast tank? Blir ju knappast tät med åren.

Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

fendt311  
#643538 Blir nu intressant att se om plast tanken blev tät. Ska trycksätta med läkage spray om det läcker. Den är igentligen till för skydds gas. Men helt suvären att hitta läckage. Går också bra med såpa och vatten. Enligt min son Lukas.

Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

fendt311  
#643553 Plast tanken är tät. Inga läckage så vi fortsätter sätta ihop gräs klipparen. 😊

Avatar Fallback

Re: Hål i tanken!

Avslutat-02  
#643554 Hoppas den håller ca 20 år till..
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Hål i tanken!

fendt311  
#643598 Nu provstart igen. Nu utanför verkstaden med brandsläckare redo. Blev lite spännande sist när bensinen börja brinna.😊

Avatar Fallback

Re: Hål i tanken!

Avslutat-02  
#643601 Den där klipparen blir kanon.. :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).