ATV och UTV i skogen

Grusskrapa till atv

5 inlägg 2432 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Grusskrapa till atv

Gran68  
#636763 En kompis skall sälja sin Grusskrapa med rivstål som är bogserad till en Atv. Nån som har erfarenhet av att använda en sån, är den hyfsat effektiv om man har en skaplig tyngd på den? Funderar att köpa den och underhålla en liten grusväg.



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Grusskrapa till atv

ÅsaNisse  
#636790 Är det en grusväg du inte kör på utan bara ska hålla undan ogräs så kan det funka men en vända varannan vecka. Är det lite hårt i spåren av trafik så är det inget att rekommendera.

Avatar Fallback

Re: Grusskrapa till atv

Gran68  
#636858 Ok, så är det hårt ihopkört i bilspåren så behöver det vara en rejäl vägsladd med lite tyngd då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Grusskrapa till atv

Hema  
#636866 Kranman har ett Youtube klipp om sin vägsladd. Deras modell är rätt vanlig. Så det kanske ger något. Jag saknar möjlighet att snabbt kunna höja hela skrapstålet, då jag har en bro som är asfalterad.

Avatar Fallback

Re: Grusskrapa till atv

Qkeeper  
#638143 Det går allt riva skapligt med dom om man lastar på lite tack vare tänderna.

Byggde själv en 2-skärig sladd dock inga tänder som river men finns det material i vägen och man passar på när den är lite fuktig så går det skapligt.

Går ju givetvis inte jämför med någonting till traktor eller väghyvel men med flera överfarter så blir det helt okej. Bättre än att kratta för hand! 👍 🙃

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).