Skogsvagn (Huggarvagnar)

Förvaring på huggarvagn?

5 inlägg 4650 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förvaring på huggarvagn?

Axl  
#620166 Hur har ni löst förvaring av motorsåg, dunk mm på huggarvagnen? Jag har lådan som är original på vagnen men jag skulle vilja ersätta den med något mer praktiskt. Tycker det blir mycket skit i den och grejerna hamnar i en enda röra. Dessutom är det lite högt att lyfta över kanten tycker jag. Har funderat på att göra en som är tät uppåt och med luckor som man öppnar åt sidorna.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Förvaring på huggarvagn?

Loffe84  
#620170 En låda som öppnas på sidan och dras ut likt en kökslåda så bör det ju bli lite bättre ergonomi i det hela.

Avatar Fallback

Re: Förvaring på huggarvagn?

430kan  
#634963 Motorsågshållare: Björkbit kluven, slitsat skåra storlek svärdsskydd mitt i, gör små hål i svärdsskyddet,
trä ståltråd igenom hålen och surra biten i svängkolvarna på intelligent vis.
Motsvarande monteras också på andra sidan kranen, med tillhörande motorsåg. Allt i akt och mening att behålla jämvikten samt, vilket naturligtvis är helt överflödigt, att tillhandahålla reservsåg utifall storhuggaren skulle lyckas sätta Husqvarnan i kläm =))
Den skarpsynte kan eventuellt inbilla sig se en metallkorg från ett gammalt kylskåp, sittandes mellan kranstubben och grinden. Korgen innehåller två dunkar livselixir för motorsågar samt en verktygsväska som inte skiten kan komma in i, för skitigt blir det där! Ett lock vore inte fel men det känns alltför hightech, en svart sopsäck rimmar bättre med miljön.

1585765304_dsc_2985.jpg

Användarvisningsbild

Re: Förvaring på huggarvagn?

fendt311  
#634970 Det enkla är i bland den geniala lösningen på problem. Bra tänkt. :-bd

Avatar Fallback

Re: Förvaring på huggarvagn?

430kan  
#634982 Vill man ha en deluxe version, eller tycker det känns otrevligt att ha 8 kSEK enbart nedstucket i en björkbit mellan ett par kolvar, då tar man en bagagestropp typ gummiband med en krok i vadera änden och spänner fast sina klenoder. Märkligt nog sitter sågen väldigt skyddade just där mot grenar och sly, medan allt som jag har närmare grinden löper risk att få sig ett stick i veka livet när man lastar grot o dyl.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).