Motorsåg och handhållet

RH pusher tryckstång

63 inlägg 15035 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634740 Varför inte bara köpa en Rh pusher?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634742 Klart man kan köpa 🙃 men man kan väl komma billigare undan med att tillverkar den själv

Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634748
vinterrojarn skrev:Varför inte bara köpa en Rh pusher?

Varför inte göra en egen

Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634749 Så länge man inte kommer för nära deras design...då är det billigare att köpa...

   TS
Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634750 Jag som säljer dessa och äger flera stycken skulle aldrig bygga en..

   TS
Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634753
vinterrojarn skrev:Så länge man inte kommer för nära deras design...då är det billigare att köpa...

Skulle vilja göra en liten egen disign å mix flytta ner vev från stalpen och puchern har stålvajer som jag inte litar 100% på

Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634755
vinterrojarn skrev:Så länge man inte kommer för nära deras design...då är det billigare att köpa...
rörmatrial har jag massor av och i olika storlekar så den kostnaden är gratis redan

Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634777
Bergstedt skrev:
vinterrojarn skrev:Så länge man inte kommer för nära deras design...då är det billigare att köpa...

Skulle vilja göra en liten egen disign å mix flytta ner vev från stalpen och puchern har stålvajer som jag inte litar 100% på


Jaså..jag har min äldsta kvar sedan 12 år.
Den har jag aldrig bytt en vajer i, inte ofta räddningstjänsten heller kommer för att byta men det har hänt någon gång på dessa år...

Dessutom kostar de endast några hundra att byta eller ha på hyllan... :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634780
vinterrojarn skrev:
Bergstedt skrev:
vinterrojarn skrev:Så länge man inte kommer för nära deras design...då är det billigare att köpa...

Skulle vilja göra en liten egen disign å mix flytta ner vev från stalpen och puchern har stålvajer som jag inte litar 100% på


Jaså..jag har min äldsta kvar sedan 12 år.
Den har jag aldrig bytt en vajer i, inte ofta räddningstjänsten heller kommer för att byta men det har hänt någon gång på dessa år...

Dessutom kostar de endast några hundra att byta eller ha på hyllan... :mrgreen:

Förstå du vill sälja 😂 men jag är ute efter en som kanske är bättre och bli billigare i slutänden :grin:

Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634781 Näpp, det är jag inte.

Men man kan ju kanske få en annan bild om man lyssnar på en som tidigare jobbade med dessa som hjälpmedel stort sett varje dag...

Men ok,...

   TS
Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634785
vinterrojarn skrev:Näpp, det är jag inte.

Men man kan ju kanske få en annan bild om man lyssnar på en som tidigare jobbade med dessa som hjälpmedel stort sett varje dag...

Men ok,...

Tur att inte utvecklingen stanna så man snöar in sig i allt gammalt
Allt jag ville var ha någon ritning på likt stalper fast jag vill ha vevhuset längre ner på en sådan ^#(^

Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634818 Kan hålla med om stalpen... att veven är för högt upp, det är till och med risk för att råka slå sig själv på käften med den...sedan blir man klen av att veva där uppe.


Om du är orolig för att använda vajer i ditt system, ta då flätad vajer... Mycket mera hållbar och spjälkar inte...

Även kapaciteten ökar.
Senast redigerad av Avslutat-02 tis 31 mar 2020, 21:23, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634819 Annars går en hydraulisk domkraft bra med på svetsad stång...
Ställ den på ett hållbart underlag och pumpa...

   TS
Användarvisningsbild

Re: RH pusher tryckstång

Bergstedt  
#634820
vinterrojarn skrev:Kan hålla med om stalpen att veven är för högt, det är till och med risk för att råka slå sig själv på käften med den...sedan blir man klen av att veva där uppe.


Om du är orolig för att använda vajer i ditt system, ta då flätad vajer... Mycket mera hållbar och spjälkar inte...
Tack för tipset vinterröjaren😊

Även kapaciteten ökar.

Avatar Fallback

Re: RH pusher tryckstång

Avslutat-02  
#634822 Jämför man med RH pusher så är det en enorm skillnad av att kunna veva i midjehöjd.

Hade en stalp en gång och skulle fälla träd efter en ledning, kamraten sågade och jag vevade....när trädet var på väg och jag hängde i veven så höll jag på att slå mig själv... :mrgreen:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).