Föryngring

Ädellövsplantor

5 inlägg 2244 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ädellövsplantor

fritidsbonden  
#633844 Hej
För några år sedan erbjöd södra en ädellövssäck med ädellövsplantor av olika sorter. Det var ca 100st av varje, bok, lönn, fågelbär, ek mm. Är det någon som vet vart jag skulle kunna få motsvarande?
Jag har varit i kontakt med någon plantskola men där vill man inte bryta förpackningsmängden, vilket gör att jag inte har möjlighet till att kunna plantera olika sorter.
Det är både mängden och priset som gör att jag inte har möjlighet att köpa i stora förpackningar som plantskolan vill leverera.
Tacksam för svar.



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Ädellövsplantor

Värmlänning  
#633880 Kan du inte köpa en säck tillsammans med någon granne och dela på plantorna?

Avatar Fallback

Re: Ädellövsplantor

Palakangas  
#633885
Värmlänning skrev:Kan du inte köpa en säck tillsammans med någon granne och dela på plantorna?

Om Inte så kontakta Bredjö Brädgård. Där finns det mycket kunskap verkar det som.

Avatar Fallback

Re: Ädellövsplantor

Blivande snickare  
#633892
Palakangas skrev:
Värmlänning skrev:Kan du inte köpa en säck tillsammans med någon granne och dela på plantorna?

Om Inte så kontakta Bredjö Brädgård. Där finns det mycket kunskap verkar det som.

Inte trolla utanför tråden.

Avatar Fallback

Re: Ädellövsplantor

fritidsbonden  
#634130 Har ingen som är intresserad av att plantera löv, det är endast gran som gäller bland vänner och grannar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).