Socialt (mer om oss)

Vilken årstid är bäst?

10 inlägg 6212 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken årstid är bäst?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63267 Vilken årstid gillar ni bäst?

Jag har funderat lite och kommit fram till att jag nog gillar hösten bäst, ifs blir höstarna här nere sällan sådär fantastiskt fina som norröver pga att det är plusgrader nästan tills snön kommer...Men en kall höstdag när solen skiner och träden är gulröda är fantastiskt!

Efter höst gillar jag vintern bäst, fast även där är det den riktiga norrländska vintern jag menar, plusgrader och blötsnö i januari är ingen höjdare.

Just övergången vinter till vår kan vara häftig, när man känner att solen börjar värma och gräsytorna kommer fram runt husen.

Hmm, sommaren verkar hamna sist på min lista...får återkomma om jag kommer på nåt bra med sommaren :mrgreen:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilken årstid är bäst?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63270 Jag har själv tänkt på samma sak! å kommit fram till samma som du....
Sommarn suger, det är då allt ska göras både åt andra å åt sej själv, gräs ska klippas var å varannan dag, å sen är det så jävla varmt att det inte går att arbeta som folk, på vintern kan man iaf klä sej där efter.... Sist men inte minst, så HATAR jag flugor/mygg/ getingar å andra kryp som bara är irriterande, nä... höst/vinter/vår det är BÄST! Sen vare skit de samma vilken ordning dom kommer... föresten så får dom 3 komma på 1a plats å sommarn SIST :lol:

Tänk en på vintern när man varit ute å jobbat å kommer hem å sätter sej å myser framför kaminen... fy fasen det är så ja längtar! Men först vill ja ha älg jakt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

masterchief  
#63274 Tidig vår är bäst, man slipper ohyra som knott och fästingar samt gräset har inte börjat växt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63298 Hur var det Linné sa:
"Det är myggen som skiljer fjällen från himmelriket!" :wink:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vilken årstid är bäst?

grotförare  
#63300 jag måste nog säga vintern å tidig vår då de är kallt på morgon å sen under dan när solen lysser upp å de blir bara några grader varmt. å sommarn den kan man klara sig utan!

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

totte  
#63309 Nu måste väl någon ta den stackars sommarn i försvar här: Jag är en sommarperson, jag gillar sommaren. Inte för att jag älskar mygg och knott, men dom stör mig inte särskilt mycket. Och jag tycker om när det är varmt! Bäst är sensommaren, då är det ofta ganska fritt från ohyra och det kan bli otroligt klara och fina dagar. Hösten är OK i början, men senhösten med gråväder och regn och blötsnöslask kan jag helt klart undvara. Vintern överlever jag utan besvär och våren är för mig ett lovande förebud till den sköna sommaren.

Avatar Fallback

Re: Vilken årstid är bäst?

orre  
#63371 Bästa tiden är från höstens 1:a rejäla frostnatt( så att alla mygg m.fl försvinner) (hoppas det sker före älgjakten)fram till att syrenen har blommat över.

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63372 hösten är best då är det ju jaksesong och man börjar komma igång på allvar med huggandet i skogen :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

GremoNiclas  
#63500 Vår och höst ligger överst på listan. Före och efter alla flygfän. :smile:
Sen kommer nog vintern (bara det inte blir för kallt...eller varmt) och sommaren sist, även om den har sina ljusa stunder.
Variationen som vi har mellan årstiderna gör att man gillar alla på sitt vis. Omväxling förnöjer. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vilken årstid är bäst?

Pidden  
#63508 Tycker att alla har sin egen charm, Våren när lärket börja sätta barr igen och boket slår ut, sommaren när man kör en fin sommargallring och tar en paus o lyssnar på allt runtomkring, hösten när snålblåsten drar kallt och man vrider upp värmen lite mer och så vintern när man kör en slutavverkning och snön lyser upp (om det nu kommer snö) :) 8)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).