Skördare

1270d problem

7 inlägg 2030 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

1270d problem

VALLE2914  
#633443 Hej har en 1270d får ej i lågväxel glad för tips



   TS
Avatar Fallback

Re: 1270d problem

AKKAMAAN  
#633445
VALLE2914 skrev:Hej har en 1270d får ej i lågväxel glad för tips

Antar att det är ett liknande system som ÖSA/FMG 250, men exakt var rpblemet kan sitta inklusive felsökningen dit är svår utan dokumentation på el och ev hydraulik eller ev tryckluft, samt den rent mekaniska delen i fördelningsväxellådan. Utan det så kan du nog bara förvänta dig gissningar och annat "brus" i tråden, såvida det inte är någon som haft exakt samma problem och lösning. Om du har tillgång till el och hydraulscheman plus sprängskisser på fördelningsväxellådan så kan vi säkert komma en bit på vägen. till att finna felet...

Avatar Fallback

Re: 1270d problem

Aleck  
#633448 Nu var det flera år sedan jag körde 1270, men mitt råd hade varit att byta magnetspolen på växellådan. Du kan ju ta den från högväxeln för att testa om du inte har en extra liggande.
Kommer dock inte ihåg Ynr på vilken spole det är, men det kanske någon annan vet.

Användarvisningsbild

Re: 1270d problem

VALLE2914  
#633458 Har tagit den från diffen och kollat att spolen drar ingen skillnad.

   TS
Avatar Fallback

Re: 1270d problem

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635880 Sitter 2 givare på växellådan,en för låg o en för hög.Sen är det ett utvändigt stag som ska flytta emellan när man växlar.Är ett djävulens påfund....
Kolla i TMCn om du har ikryssat "växlingsövervakning" lr nåt liknande.
Har du det så är enklast att få bort krysset,men då måste du få en kod av servicelämnare för att komma in.
Och har du sen fått i lågväxeln så växla ALDRIG över till hög igen,är betydligt billigare att hjula i lågväxel.!!!

Användarvisningsbild

Re: 1270d problem

VALLE2914  
#635948 Hej har bytt en av givarna som du nämner nu fick jag i lågväxeln men hög går ännu inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: 1270d problem

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#635994 Var glad åt det,du ska inte använda högväxeln,för växellådan är inte byggd för att köra högväxel.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).