Motorsåg och handhållet

Husqvarna 550 skitsak

91 inlägg 17322 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#630615 In med aset på garanti...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#630642
TrioBrake skrev:Som gissat så hjälpte det föga, var trött på gasen osv


Detta är försent egentligen, men har du provat att kontrollera dekompventilen?
Tryckt in den under tiden motorn går?
Och se om den flyger ut, eller stannar en stund...

Din såg beter sig som om den antingen har tjuvluft eller en defekt nålinställning i förgasaren.. oavsett vilket eller vad så är det en defekt som garantin ska lösa åt dig som kund, kom ihåg att du har reklamationsrätt också inte bara garanti..

Om din såg ej fungerat bra från början, och verkstäderna inte löser eller finner problemet så har du rätt att reklamera varan...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#631189 Hur har det gått med sågen?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

TrioBrake  
#633191 Jodå! Fick tummen ur och kom till skott med att återkoppla till dom som jag köpte den av, och dom tycker också att det lutar mot förgasaren. Så jag ska få uppgifter för att skicka ner sågen till dom. 😀

Dock så såg jag att jag hade lagt orden 2019-3-16 Så vetefasen hur det blir med garantin

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633197 Är det inte lättare att de laddar ner mjukvaran och uppdaterar den, sedan tar de uppgifterna och reklamerar den.
Medans du får skruva i den själv och skickar ner förgasaren till dem sen.

Eller tänkte jag för mycket och för bra nu igen.... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633200
TrioBrake skrev:Jodå! Fick tummen ur och kom till skott med att återkoppla till dom som jag köpte den av, och dom tycker också att det lutar mot förgasaren. Så jag ska få uppgifter för att skicka ner sågen till dom. 😀

Dock så såg jag att jag hade lagt orden 2019-3-16 Så vetefasen hur det blir med garantin


Hör för fan vad detta kostar dig först...
Blir det en rejäl summa så hör av dig här så ska jag hjälpa dig med detta.

Förgasaren köper du för inköpspris och frakt isåfall, sedan ska jag bara ha lite uppgifter om serie och produktnummer så kan jag göra nedladdningen och uppdateringen åt dig innan jag skickar....du har lidit nog av en defekt maskin.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

TrioBrake  
#633202 Dom vill nog att man skruvar så lite som möjligt med grejerna 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633203 Spelar det någon roll om du ingen garanti har...?

Kolla det först...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

TrioBrake  
#633204 Nej då är det skitsamma om garantin har gått ut. Då säljer jag väl såghelvetet

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633205 :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

fendt311  
#633210
TrioBrake skrev:Jodå! Fick tummen ur och kom till skott med att återkoppla till dom som jag köpte den av, och dom tycker också att det lutar mot förgasaren. Så jag ska få uppgifter för att skicka ner sågen till dom. 😀

Dock så såg jag att jag hade lagt orden 2019-3-16 Så vetefasen hur det blir med garantin

En reklamation gäller väl i två år enligt konsument köplagen. Jag har då nyttjat det några gånger när det gäller motorsåg, röjsåg. Har då aldrig varit några problem.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633211 Korrekt, brukar aldrig vara något problem med själva delarna, men firman som sålt maskinen kan vilja ha betalt för skruvningen.. då hva ej står för detta...då garantin gått ut..

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

fendt311  
#633212 Blev tvungen att kolla upp detta. Så här står det på Husqvarnas hemsida.

2 års garanti på professionella motorsågar
Vår långa erfarenhet, kompetens och förtroende för utförandet av våra produkter är försäkrad genom vår 2 års garanti.

Under den 2-åriga garantiperioden kommer Husqvarna reparera eller ersätta, produkter eller delar av nedan angivna produkter, inköpta efter den 1 januari 2019 som är defekta på grund av felaktig material eller utförande vid normal användning och underhåll. Detta görs utan extra kostnad.

Professionella motorsågar som omfattas av 2 års garanti:

543XP, 543XPG, 545, 545 MARK II, 545G MARK II, 550XP, 550XPG, 550XPG Triobrake, 550XP MARK II, 550XPG MARK II, 560XP, 560XPG, 562XPG, 565, 572XP, 572XPG, T525, T540XP II

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 skitsak

TrioBrake  
#633214 Hej igen,

Om det är något faktiskt fel på förgasaren så går det på garantin, ja. Däremot täcks ju inte garantin av smuts i förgasaren på grund av att man kört med gammalt eller skitigt bränsle exempelvis. Så det är ju svårt att svara på rakt av.

Svar från supporten kundtjänst....

Och vad räknas som gammalt bränsle?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 skitsak

Avslutat-02  
#633216 Om du kör på alkylat från plomberad dunk, så är du inte inräknad i detta.
Lika så om du kan visa på något sätt att din dunk var ren när du tankade från pump med alkylat bränsle.. men vanlig bensin räknas ej in i detta.

Gammalt bränsle är bränsle som vid 95 oktan stått mer än 6 mån, och mer än 3 år vid alkylat...

Jag har då aldrig tagit betalt för att det varit gammal bensin i...

Men om garanti kraven även gäller för företagare så har du 2 års garanti...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).