ATV och UTV i skogen

Startproblem yamaha 400

20 inlägg 4825 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Startproblem yamaha 400

Sti L  
#632034 Under venstre bakskjerm sitter batteri, hovedrele og kontakter. Mitt tips er å ha den inn i varmen,(mot ising på vevhusvent) demontere, rengjøre ordentlig, sjekk og puss alle kontakter. Monter, sprut litt kontaktspray eller rustløser på etter prøvekjøring. Om 5 år kan du gjenta prosessen, dette blir nedspruta av skit fra hjulene.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Startproblem yamaha 400

makro  
#632248 Tömde ut oljan som bestod av mycket bensin. Läste att det lunde vara nålen i förgasaren som hängt sig. Stämmer det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Startproblem yamaha 400

axwell  
#632310
makro skrev:makro » Idag, 21:14
Tömde ut oljan som bestod av mycket bensin. Läste att det lunde vara nålen i förgasaren som hängt sig. Stämmer det.


Ja eller att rester av bensin kristalliserat och bildat oxidering.

Kan förebyggas med bensintillsatser för insprutning.

Avatar Fallback

Re: Startproblem yamaha 400

Wanna Be  
#632325 Ja, om du menar nålen i flottörventilen.
Mot detta brukar inte tillsatser funka, utan det är att ta isär och rengöra. Alternativet kan vara att alltid stänga bensinkranen.

Användarvisningsbild

Re: Startproblem yamaha 400

totte  
#632331
makro skrev:Tömde ut oljan som bestod av mycket bensin. Läste att det lunde vara nålen i förgasaren som hängt sig. Stämmer det.


Om tanken ligger ovanför förgasaren och bensinen matas av sin egen tyngd så stämmer det så tillvida att på ett eller annat sätt så håller nålen inte tätt. Kan ha hängt sig, kommit smuts emellan, kristaller i bensinen eller så är flottören kass. Har man självtrycksmatning, oavsett fordon, så skall man alltid stänga bensinkranen. Fråga mig inte hur jag vet :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).