Små skogsmaskiner och övriga maskiner

problem med styrning terri 1020

9 inlägg 3607 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem med styrning terri 1020

Torsten  
#632006 Har problem med styrningen på min terri. när jag ska svänga tar det 15 till 30 sek innan maskinen svänger efter den tiden svänger terrin som vanligt kör jag rakt fram en stund så återkommer samma problem när jag ska svänga igen gripkranen fungerar som vanligt



   TS
Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Avslutat-02  
#632071 Har du kollat oljenivån? Och hur länge sedan är det filtren byttes?

Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Torsten  
#632098 Har haft ur filtret och tvättat det i bensin men blev inte bättre har fyllt i ca 8 liter olja men inte det heller

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Avslutat-02  
#632133 Hur är det med svängen på dessa..
Är det en reglerventil som öppnar och stänger beroende på vilket håll du svänger?

Tänkte om det är den som kärvar...
Kanske går att smörja upp?

Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Torsten  
#632174 Har beställt ett nytt returfilter får se om det hjälper annat får jag kolla ventilreglaget sitter en backventil på paketet såg jag i reservdelslistan kanske den som läcker igenom

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Torsten  
#711669 Nu har reglerventilen till styrningen fastnat vet någon om vad man ska smörja ventilen med eller var man får tag i nyttventipaket till styrningen

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711879 Kontakta Terri vet ja

Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

Torsten  
#712847 Har satt i en ny styrventil som Terri har skickat till mig men får inte styrningen att fungera artikelnr är samma som i resrvdelsboken har jämfört den gamla och den nya hålbilden är lika för oljan fattar inte vad som är fel. Hjälp

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med styrning terri 1020

KarlXIV  
#714389 Inre läckage i en eller båda styrkolvarna.
Hade liknande problem med min 1020, svag och långsam styrverkan.
Sedan byte av kolvtätningar funkar det nu bra, starkare och mer distinkt styrverkan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).