Öppna kategorin

Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

5 inlägg 1526 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

Kusko  
#631820 Hej, kille på 24 år och har länge gått i tankarna att utbilda mig till skogsmaskinsförare.

Jobbar just nu som timmerbilsåkare. Men sugen att köra skotare har alltid varit lite mer intressant

Jag undrar därför om de finns någon utbildning i Västerbotten eller en bit ifrån, ev om någon är intresserat att ta sig an en målinriktad, snabblärd och motiverad kille på ev praktik

Har givetvis googlat men inte kommit fram till något då det verkar få vuxenutbildningar

Hör gärna av dig mvh



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

fendt311  
#631824
Kusko skrev:Hej, kille på 24 år och har länge gått i tankarna att utbilda mig till skogsmaskinsförare.

Jobbar just nu som timmerbilsåkare. Men sugen att köra skotare har alltid varit lite mer intressant

Jag undrar därför om de finns någon utbildning i Västerbotten eller en bit ifrån, ev om någon är intresserat att ta sig an en målinriktad, snabblärd och motiverad kille på ev praktik

Har givetvis googlat men inte kommit fram till något då det verkar få vuxenutbildningar

Hör gärna av dig mvh


Naturbruksgymnasiet i Burträsk brukar tidigare haft vuxenutbildningar för arbetssökande. Har en tidigare kollega som gick skog skördare programmet där. Han fick jobb direkt efter praktik. Vet inte om det är aktuellt om man redan har arbete. Du kan prova att ringa till dom och höra vad som gäller.

Användarvisningsbild

Re: Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

svampbob  
#631837 Jag tycker att det borde gå att hitta en genväg här. Du hittar till skogen, kan skilja på gran och tall samt köra kran då borde du i princip vara halvvägs till skotarförare.

Jag har hjälpt några kompisar att få förarbevis på den gula sidan genom att gå direkt på provet och uppkörningen.

Användarvisningsbild

Re: Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

Kusko  
#631844 Jag skickade ett pm till dig

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker skogsmaskinutbildning Västerbotten

svampbob  
#631848
Kusko skrev:Jag skickade ett pm till dig

Du har fått svar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).