Motorsåg och handhållet

2-taktsolja i kedjeoljetanken....

49 inlägg 12731 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 2-taktsolja i kedjeoljetanken....

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#631284 Hahaha....
@Rotvältaren, starta den tråden!
Fick ett gott skratt nu i min ensamhet i skogen.
Tack för det!
Jag lånar gärna Jens uttryck också.
Nästan aldrig hänt!
Det fastnade direkt i huvudet. :d

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 2-taktsolja i kedjeoljetanken....

JensSkoog  
#631309
Rotvältaren skrev:I avdelningen "nästan aldrig gjort" så har det (nästan) aldrig hänt mig att jag råkat kränga på kedjan fel väg...

Det är ochså en sak som nästan aldrig har hänt mig, och jag har haft kunder som har kommit med båda sågar och röjsågar med felvändt skärutrustning och jamrat över att dom kapade dårligt. :mrgreen:

Rotvältaren skrev:Nu har de här sågarna antagligen gått på mackbensin från de var nya så kanske bäst att de får fortsätta med det, better safe than sorry.

Ja, det kan man ju göra för att "seifa", men det brukar oftast gå bra. Annars är det ju en ide om man tar en delrenovering av sågen om det är dags och bytar slangar och membranar och gör ren sågen innan man bytar över till alkylat

Användarvisningsbild

Re: 2-taktsolja i kedjeoljetanken....

Rotvältaren  
#632261 Tycks vara vanligt fenomen att många "nästan aldrig" tankar fel. Är det för att man får dricka en öl då kanske? :grin:


Avatar Fallback

Re: 2-taktsolja i kedjeoljetanken....

Avslutat-02  
#632321 Om man tabbar sig så får man dricka en öl, men om man inte tabbar sig, så får man dricka flera... :ymparty:

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).