ATV och UTV i skogen

Dubba däck ATV

18 inlägg 9343 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dubba däck ATV

Ent  
#631257 Om man förborrar och limmar dubbarna/skruvarna, vilken sorts lim ska man köra med? Epoxy, superlim, kontaktlim, gummisolution eller nån typ av liquisole?

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Dubba däck ATV

Suneland  
#631271
Ent skrev:Om man förborrar och limmar dubbarna/skruvarna, vilken sorts lim ska man köra med? Epoxy, superlim, kontaktlim, gummisolution eller nån typ av liquisole?


Vill man vara säker kör man med loctite 480, har man tur så kan man få tag på en skvätt billigt från nån som dubbar däck mer än oss glada amatörer.

Fungerar säker med nån annan sorts lim med men problemet är mot gummit, har sett folk som limmat med vanligt superlim också och där lossnade det mer dubb än utan =))

Det finns idag så många fler limsorter att välja på att man blir snurrig, det kan säkert fungera med diverse monteringslim, testa gärna och återkom :d

Användarvisningsbild

Re: Dubba däck ATV

Nalle907  
#631277 Värt att nämna är kanske också, att jag körde med Bestgrip på min traktor (Zetor 6045, 3-4 per klack) under fem-sex år för att slippa kedjor och de fick även sitta kvar sommartid. under den tidsrymden var det EN dubb som tappade hårdmetallstiftet, de övriga har fortfarande 3,6 mm utstick och har nötts obetydligt.
Men som jag sa tidigare, "biltema-dubben" har klarat sig förvånansvärt bra trots hårt arbete (särskilt när det är sursnö) när jag plogat och även om skruvskallarna är tämligen runda efter två år så sitter de kvar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).